کد خبر: ۱۵۹۷۰
حجت الاسلام شجاعی:

سبک زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای جوانان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) به ساده‌ترین و راحت‌ترین شیوه ممکن ازدواج کردند، تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی تا ابد باقی بماند.
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام داود شجاعی ضمن تبریک ایام ازدواج بهترین زوج عالم حضرت علی و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیه، گفت: در زندگی انسان برای موفقیت سریع‌تر و تعالی باید از الگوی موفق و ممتاز الگو‌گیری کند.  

وی با بیان اینکه مسلماً در مسأله ازدواج و تشکیل زندگی که مهمترین اتفاق زندگی انسان است، الگو داشتن اهمیت ویژه‌تری خواهد داشت، افزود: دختر و پسر زمانی که در کنار خانوادشان زندگی می‌کنند با دورانی که خود رکن اصلی یک خانواده می‌شوند تفاوت‌های اساسی دارد، پس باید برای این دوران آمادگی داشته و از خانواده‌های موفق الگو گیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: از بین تمام ازدواج و تشکیل زندگی‌ها شاخص‌ترین مورد که در اوج رابطه خانوادگی است، ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیه است.

وی افزود: مسائل متعددی در موفق بودن این ازدواج وجود دارد، شیوه رفتار با همسر برای یک زن آن قدر مهم است که حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرماید؛ «جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است»، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیه با آن جایگاه رفیع، همسری نیکو و مطیع برای امیرمؤمنان علی (ع) بود.

شجاعی با اشاره به روایتی افزود: هنگامی که امام علی (علیه‌السلام) به فاطمه (سلام‌الله‌علیها) نگاه می‌کردند، غم و اندوهش برطرف می‌شد.

وی تصریح کرد: بانوی الگوی عالم هیچ‌گاه اموری را که احتمال می‌داند همسرشان قادر به تهیه آن‌ها نباشد، از ایشان درخواست نمی‌کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به فرموده حضرت علی علیه‌السلام بیان داشت: «به خدا سوگند که او حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیه) را به خشم نیاوردم و تا هنگامی که زنده بود، او را وادار به کاری که خوشش نیاید نکردم، او نیز مرا به خشم نیاورد و نافرمانی هم نکرد».

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های مهم حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیه) این بود که آن بزرگوار بهترین یار و یاور همسرشان در اجرای فرامین الهی بودند، گفت: حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله از داماد خودشان سوال کردند؛ «همسرت را چگونه یافتى؟ و علی (علیه‌السلام) عرض کردند؛ «بهترین یار و یاور براى اطاعت و بندگى خدا».

شجاعی با اشاره به ویژگی‌های خاص حضرت زهرا سلام‌الله‌علیه، گفت: ایشان نام همسر خود را با احترام یاد می‌کرد، گاهی وی را با کنیه «ابالحسن» می‌خواند و گاهی با یاد قرابت نسبی (پسرعمو) ایشان را صدا می‌کردند، در حدیث شریف کساء نوع صحبت یک خانواده الهی در مواجه با همدیگر بصورت کامل آمده است.

وی با اشاره به شخصیت ممتاز بانوی عالم، گفت: توجه به وضع ظاهری به خاطر همسر از اصول زندگی یک زن و مرد مسلمان است، نقل کرده‌اند، پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله برای شب عروسی حضرت کوثر سلام‌الله‌علیه دستور داد عطر‌هایی خوشبو تهیه شود و حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیه) نیز در داخل خانه دائماً معطر بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر اظهار داشت: مسلماً با توجه به نکات زندگی حضرت زهرا و حضرت علی علیه‌السلام ما نیز در زندگی خود صاحب توفیقات روزافزون خواهیم بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار