کد خبر: ۱۶۰۱۲
حجت‌الاسلام قادری:

عزاداری سنتی از دارایی‌های زیست‌بوم آئینی استان بوشهر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در همایش مداحان سنتی دشتستان عزاداری سنتی را از  دارایی‌های زیست‌بوم آئینی این استان عنوان کرد.
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

عزاداری سنتی از دارایی‌های زیست‌بوم آئینی استان بوشهر استبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قادری ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در همایش مداحان سنتی دشتستان با بیان اینکه اوج عزاداری سنتی در استان بوشهر اندیشه‌پردازی است گفت: هیأت‌ها در تربیت نسل آینده‌ساز نقش مهم و بزرگی را بر عهده دارند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه حرکت و مسیر ستایشگران به سمت حماسه‌سازی و آینده‌سازی است خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان دنبال ایجاد گسست در جامعه و افزایش عناصر منفعل است، تلاش جامعه ستایشگری و شاعران و مداحان برای مقابله با این اهداف دشمن بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: یکی از زمینه‌های رشد، هیأت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را به عنوان یکی از پایگاه‌های جهاد تبیین عنوان کردند و در واقع هیأت‌ها در تربیت نسل آینده‌ساز نقش مهم و بزرگی را بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از دارایی‌های زیست‌بوم آئینی استان بوشهر، داشتن عزاداری سنتی است، تصریح کرد: یکی از نقاطی که این مقاومت پردازش و تقویت شد، همین هیأت‌های عزاداری آئینی بود.

حجت‌الاسلام قادری بوشهر را پایتخت مقاومت و دارای سابقه ۵۰۰ ساله در عرصه مقاومت دانست و تصریح کرد: اوج عزاداری بوشهر اندیشه‌پردازی است و شاعران و مداحان و ذاکران در اوج عزاداری که نوحه واحد است، عنصر محبت اهل بیت را ارائه می‌کنند تا به جان مخاطب بنشیند.

وی با اشاره به اینکه در مراسم عزاداری استان بوشهر به ملودی‌های جدید نیاز داریم تأکید کرد: ملودی‌های جدید به معنای آن نیست که اصالت‌ها را فراموش کنیم بلکه با پایبندی به اصالت‌ها باید ملودی‌های جدید ساخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: باید از ظرفیت‌ها و دارایی‌های معنوی استان استفاده کنیم و مردم را در کارزار‌های تمدنی به میدان بیاوریم و در درگیری جریان حق و باطل دقیق راهبری و هدایت و عمل کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار