کد خبر: ۱۶۰۷۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد؛

برپایی ایستگاه‌های کتابخوانی به مناسبت عید غدیر در زنجان

دبیر ستاد بزرگداشت غدیر استان زنجان گفت: به مناسبت عید غدیر ایستگاه‌های کتابخوانی در زنجان دائر می‌شود.
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۹

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،   حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفتگو با خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: از هفته قبل جوشش‌های مردمی در استان آغاز شده و برای برپایی جشن باشکوه عید غدیر خادمان مردم در دستگاه‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی که در استان زنجان در حال برگزاری است، جمع بندی شده که یکی از آن‌ها پویش پرچم غدیر است، گفت: از سال‌های قبل مردم متدین استان پرچم‌هایی را سر درب منازل و مغازه‌هایشان مزین به نام علی (ع) آویزان خواهند کرد تا ارادت خود را به مولا نشان دهند.

دبیر ستاد بزرگداشت غدیر استان زنجان با بیان اینکه خطبه خوانی غدیر و تبیین گفتمان ولایت و خطبه عاری المضامین غدیر با محوریت روحانیان در مساجد و ائمه جمعه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، گفت: برپایی مواکب و غرفه‌های فرهنگی و مذهبی، اجرای برنامه‌های مدیحه‌سرایی، مسابقات فرهنگی، خانوادگی و نورافشانی در شهر‌های استان از برنامه‌های روز عیدغدیر در استان زنجان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری مهمانی کیلومتری رهروان غدیر در مسیر چهارراه امیرکبیر تا امامزاده ابراهیم (ع) زنجان همزمان با روز غدیر خبر داد و گفت: بر پایی ۱۱۰ غرفه فرهنگی، اطعام، مداحی و شعر خوانی کودکان در این مسیر پیش بینی شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت غدیر استان زنجان با اشاره به برپایی ایستگاه‌های کتابخوانی با موضوع غدیر در پیاده روی این عید بزرگ گفت: همچنین به مناسبت عید غدیر برنامه شعرخوانی ویژه کودکان و کتابخوانی ویژه بزرگسالان اجرایی می‌‎شود.

یوسفی گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار نفر در این جشن شرکت کردند و با تبلیغات انجام شده و نهادینه شدن این جشن، انتظار می‌رود امسال ۲۰۰ هزار نفر در این جشن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه امسال تبیین مسئله ولایت و سبک زندگی به عنوان ۲ محور اساسی در تمامی برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر مد نظر است، گفت: علاوه بر مهمانی کیلومتری غدیر، برگزاری برنامه‌های مختلف جشن و جلسات تبیینی در مساجد استان طی ایام دهه امامت و ولایت پیش بینی شده است.

ارسال نظر