کد خبر: ۱۶۱۲۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

دعای عرفه در بیش از ۱۱۰ نقطه گلستان برگزار می‌شود

حجت الاسلام رضا دیلمی گفت: مراسم دعای پرفیض عرفه امسال در بیش از ۱۱۰ نقطه از استان گلستان از جمله امامزادگان شاخص، مساجد جامع و مصلی‌ها برگزار می‌شود.
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگویی اظهار کرد: یکی از بهترین دعاها که در نصوص دینی ما جایگاه بسیار ویژه ای دارد دعای عرفه است که از لسان مبارک سیدالشهدا حضرت ابی عبدالله امام حسین علیه السلام به ما رسیده است دعایی با عبارت های فصیح و بلیغ، انسان ساز و با لحنی خاشع و تحول آفرین.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان داشت: روز عرفه را باید مغتنم شمرد چرا که روز دعا و ذکر، تضرع و راز و نیاز با حی سبحان است روزی است که باید دعا کنیم وجودمان همواره همانند شهدا در تداوم خط سرخ عاشورا و صیات از خون مطهر شهدا برای امام جامعه و تعالی دین، منشا خیر و اثر باشد.

وی تصریح کرد: مراسم دعای پرفیض عرفه امسال در بیش از ۱۱۰ نقطه از استان گلستان از جمله امامزادگان شاخص، مساجد جامع و مصلی‌ها به همراه اعلان برائت از مشرکین و تلاوت آیات ابتدای سوره توبه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام دیلمی افزود: در شهرستان گرگان مرکز استان هم از ساعت ۱۶ عصر قرائت دعای عرفه در امامزاده عبدالله (ع) آغاز خواهد شد و در دیگر نقاط استان هم ساعت شروع این مراسم پرفیض از ساعت ۱۶ الی ۱۸ متغیر خواهد بود.

وی گفت: همچنین نماز روز عید قربان نیز صبح روز دوشنبه در بیش از ۲۵۰ نقطه استان از ساعت ۷ صبح با حضور گسترده و باشکوه مردم مومن و انقلابی در مصلی ها، مساجد جامع شاخص و اماکن مذهبی برگزار خواهد شد.

مکان های قرائت دعای عرفه در برخی از شهرهای استان گلستان به شرح زیر است:

گنبدکاووس – امامزاده یحیی بن زید علیه السلام ساعت ۱۷:۰۰

علی آبادکتول – مصلی امام رضا علیه السلام ساعت ۱۷:۰۰

آزادشهر – مصلی خاتم الانبیاء ساعت ۱۷:۰۰

بندرترکمن – مسجد جامع

رامیان – مسجد جامع این شهر ساعت ۱۶:۳۰

کردکوی -مسجد جامع ساعت ۱۷:۰۰

مینودشت -آستان مبارک امامزاده جعفر علیه السلام ساعت ۱۶:۰۰

بندرگز – مسجدجامع ساعت ۱۶:۰۰

گالیکش – مسجد جامع ساعت ۱۶:۰۰

کلاله – مسجد جامع 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار