معاونت فرهنگی | حجتالاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی و راهبری استانهای سازمان تبلیغات اسلامی تشریح کرد
راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی در مواجهه با جنگ و محرم
زندگی با آیهها | رمضان امسال استقبال از زندگی با آیهها بیشتر شد؛
حرکت همافزای ملی زندگی با آیهها توانست امسال، بیش از ۱۱ میلیون نفر را به صورت مستقیم با خود همراه سازد و علاوه بر این حدود ۴ میلیون نفر آیات زندگی با آیهها را حفظ کردند و مدرک معتبر گرفتند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، پویش زندگی با آیههایکی از بزرگترین پویشهای قرآنی کشور است. مسیری که تلاش میکند آیاتی از کلامالله مجید را بیش از قبل در فرهنگ عمومی کشور تثبیت کند و قرآن را به سهم خود بیش از همیشه به متن زندگی مردم بیاورد. این دومین ماه مبارکی بود که زندگی با آیهها مهمان خانوادههای ایرانی شد. پویشی که در آن 30 آیه قرآن توسط برخی کارشناسان حوزه علوم قرآنی، انتخاب شدند تا مردم علاوه بر تدبر در این آیات ، آنها را در زندگی روزمره خود به کار ببرند. در ادامه زندگی با آیهها را به روایت اعداد مرور کردهایم.
مشارکت چشمگیر در پیشبرد پویش
حرکت همافزای ملی زندگی با آیهها توانست امسال، بیش از 11 میلیون نفر را به صورت مستقیم با خود همراه سازد و علاوه بر این حدود 4 میلیون نفر آیات زندگی با آیهها را حفظ کردند و مدرک معتبر گرفتند. زندگی با آیهها در سراسر کشور در جریان بود و تکتک استانهای ایران میزبان این پویش بزرگ قرآنی بودند. در ماه مبارک رمضان حدود 2.5 میلیون محفل قرآنی در کشور برگزار شد که از این میان ۶۶۸۰ محفل برای نوجوانان بود.
تولیدات گرافیکی «زندگی با آیهها» علاوه بر شبکههای تلویزیونی، روی بیلبوردهای شهری و دیوارنگارهها نقش بست. همچنین این پویش در بیش از ۲۰ برنامه تلویزیونی، میانبرنامه و آیتم تصویری مطرح شد. تولید محصولات متنوع از جمله تدوین بیش از ۱۰ کتاب و تولید بیش از ۱۰۰۰ محصول رسانهای و گرافیکی از جمله پویانمایی، مدرسه حفظ، کلیپ صوتی و تصویری تلاوت و تبیین آیات،بریده فیلم، عکسنوشت و پوستر از دیگر دستاوردهای این پویش بود.
علاوه بر تمام این آمار و ارقام که نمایشی از حضور و همراهی مردم با این پویش بزرگ قرآنی بود، حدودا ۳۰ دستگاه و هزاران مجموعه فعال مردمی نیز در این پویش مشارکت داشتند.
یک بازی قرآنی
بازی موبایلی «قطار قرآنی»که زیرساختی برای حفظ و تدبر قرآن کریم برای خردسالان فراهم کرده بود، موفق به جذب بیش از یک میلیون کاربر فعال شد. بازی «قطار قرآنی»به والدین کمک میکند تا بتوانند با استفاده از این زیرساخت به همراه بازی و سرگرمی، آموزشهای قرآنی را در اختیار کودک خود قرار دهند. هدف «قطار قرآنی» این است تا با استفاده از بازیهای مختلف و مناسب کودکان، تصاویر زیبا و جذاب و رنگارنگ و به کارگیری صوتهای زیبا، کودکان را سرگرم کرده و همزمان سورههای مختلف را به آنها آموزش دهد.افزون بر این، رویدادهای مختلف دانشآموزی در ذیل زندگی با آیهها و تحت عناوین متعدد همچون «خدا میگه»، «نورا»، «معمای نجات» و «مسیر» برگزار شد.
در راستای تقویت این پویش زیرساختهای دیگری نیز طراحی شد و در اختیار عموم مردم قرار گرفت که یکی از آنها اپلیکیشن زندگی با آیهها بود که با استفاده از آن مخاطبان میتوانستند در مسابقه این پویش بزرگ قرآنی شرکت کنند.علاوه بر آن، ایجاد اطلس محافل و تشکلهای دینی و دستیار هوشمند تولید محتوا نیز از جمله کارهای انجام شده در خصوص این پویش بود. البته که پویش زندگی با آیهها با پایان یافتن ماه مبارک رمضان به کار خود خاتمه نداد و هم چنان این پویش در فرازهای جدید از آیات قرآن کریم ادامه دارد كه در صفحات پيشرو دراينباره بيشتر توضيح داده میشود.
زندگی با آیهها به روایت اعداد
30 آیه از ۳۰ جزء قرآن کریم با عنوان «امت پیروز» با موضوع مقاومت برای رمضان امسال انتخاب شد.
11 میلیون نفر در مسیر فهم و حفظ آیات قرآن در حرکت همافزای ملی زندگی با آیهها قرار گرفتند.
4 میلیون و 65 هزار نفر آیات زندگی با آیهها را حفظ کردند. (حدود 2 میلیون نفر بیش تر از سال قبل)
31 استان میزبان پویش زندگی با آیهها شدند.
2.5 میلیون جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال در کشور برگزار شد.
170 هزار محفل روزانه و هفتگي در مساجد، منازل، هيئات، مدارس، ادارات و اماكن عمومی برگزار شد؛
39 درصد در مساجد
34 درصد در منازل
10 درصد در هيئات
10 درصد در مدارس
5 درصد اماكن عمومی
2 درصد ادارات
۶۶۸۰ محفل قرآنی در ماه رمضان امسال برای نوجوانان بود.
120 هزار محفل قرآنی فعاليت خود را پس از ماه مبارك رمضان ادامه دادند.
110 هزار نفر در دستيار هوش مصنوعي براي زندگي با آيه ها توليد محتوا كردند.
20 برنامه تلویزیونی، میانبرنامه و آیتم تصویری، «زندگی با آیهها»را در ماه رمضان امسال پوشش دادند.
1.5 ميليون كاربر اپليكيشن زندگي با آيهها را نصب كردند.
1000 مجموعه فعال مردمی در پویش زندگی با آیهها مشارکت داشتند.
30 دستگاه اجرایی برای اجرای بهتر پویش زندگی با آیهها همکاری کردند.
150 هزار جلد كتاب محوري زندگي با آيهها براي كنشگران و مبلغان منتشر شد.
۱۰ کتاب برای حرکت همافزای ملی زندگی با آیهها منتشر شد.
1 میلیون کودک و نوجوان جذب بازی موبایلی «قطار قرآنی» برای حفظ قرآن کریم شدند.
۱۰۰۰ محصول رسانهای و گرافیکی از جمله پویانمایی، مدرسه حفظ، کلیپ صوتی و تصویری تلاوت و تبیین آیات، بریده فیلم، عکسنوشت و پوستربرای پویش زندگی با آیهها تولید شد.
2025-05-19
T
T