کد خبر: ۲۲۶۱

وزارت خارجه قاطعانه نسبت به ممانعت از تکرار توهین به قرآن اقدام کند

آیت الله اعرافی،   مدیر حوزه‌های علمیه، در واکنش به اهانت به ساحت قرآن کریم تصریح کرد: حوزه علمیه ضمن محکومیت قاطع این هتاکی‌ها، نهاد‌های بین‌المللی را به انجام وظیفه و همه احرار عالم و مومنان و مسلمانان را به استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای محکومیت اینگونه نفرت پراکنی‌ها فرا می‌خواند و...
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی به نقل ا ز خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَإِنَّهُ‌لَکِتَابٌ‌عَزِیزٌ*لاَ یَأْتِیهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ لاَ مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِیلٌ مِنْ حَکِیمٍ حَمِیدٍ" (فصلت، ۴۱ و ۴۲).

این کتاب به حقیقت غیر قابل شکست است و هرگز حوادث گذشته و امروز و آینده عالم نمی‌تواند راه ورود باطل را در آن باز کند، زیرا از جانب خدای حکیم و ستوده نازل شده است».

خاطره‌ی تاریخ بشر از جنایت‌ها، توهین‌ها و بی شرمی‌های زیادی آزرده است و در این میان یکی از نابخردانه‌ترین آنها، توهین به مقدسات و باور‌های سلیم الهی است که میراث گران‌بهای انبیای عظام، پاک‌ترین انسان‌های تاریخ است.

متاسفانه اخیراً شاهد تکرار این بی‌شرمی‌ها و جسارت به ساحت مقدس قرآن عظیم بوده‌ایم که به واقع باید آن را توهین به انسانیت، پیامبران الهی و همه‌ی ارزش‌ها دانست.

اینگونه کینه‌توزی‌ها و نفرت پراکنی‌ها بدون شک نشانه ضعف و استیصال در برابر انوار تابناک هدایت الهی است که باعث جریحه دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان و موحدان و باورمندان به کتب آسمانی و خدای مهربان شده است و بر همگان روشن است که راه بجایی نخواهد برد.

سیل عظیم محکومیت‌ها و اعلام انزجار از این اقدام شنیع نیز به روشنی نشانگر عزمی جهانی برای پاسداشت و صیانت از حرمت و کرامت ادیان الهی، کتب آسمانی و اعتقادات پاک مسلمانان و خداپرستان جهان است.

حوزه علمیه نیز ضمن محکومیت قاطع این هتاکی‌ها، نهاد‌های بین‌المللی را به انجام وظیفه و همه احرار عالم و مومنان و مسلمانان را به استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای محکومیت اینگونه نفرت پراکنی‌ها فرا می‌خواند و از متولیان امر در وزارت خارجه انتظار دارد تا قاطعانه و از مجاری قانونی نسبت به ممانعت از تکرار آن، اقدامات لازم را معمول دارد.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه

ارسال نظر