کد خبر: ۲۲۸
رئيس بنياد هدايت:

«غدیر» روز رونمایی از مدل حکمرانی دینی در اسلام است

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مدل حکمرانی دینی مبتنی بر امامت است، گفت: غدیر روز رونمایی از مدل حکمرانی دینی در اسلام است.
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی طرح تحول اجتماعی مازندران در جوار مزار علامه ذوالفنون با بیان اینکه باید با مدل امامت مردم را پای کاری بیاوریم، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، روز غدیر فقط روز جانشینی یک فرد نیست بلکه روز رونمایی از مدل حکمرانی دینی در اسلام است.

وی ادامه داد: مدل حکمرانی دینی مبتنی بر امامت است و مقام معظم رهبری بر شبکه امت و امامت تاکید کردند، یعنی اینکه حرف امام جامعه باید در جامعه تسری یابد.

وی امام مردم را باید با ایثارگری و دلسوزی و صبر پای کار بیاورد، افزود: شبکه امامت مردم را پای کار خواهد آورد و باید امامان محله به تقید به اخلاق پیامبری، مردم را پای بیاورند.

حجت الاسلام میرمحمدیان اصل هنر روحانیت شیعه وابستگی به مردم دانست نه حاکمیت و افزود: روحانی کارمند دولت نیست و باید امام مردم بود نه کارمند دولت و اگر غیر آن باشد، فاتحه روحانیت خوانده می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مدل امامت با مدل کارمند دولت شدن فرق می‌کند، گفت: اگر ساختار امامت شیعه را از دست دهیم و شبکه امامت را روز به روز وابسته کنیم، از جامعه دینی فاصله خواهیم گرفت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار