کد خبر: ۲۹۰۳
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در کنفرانس بین المللی تبلیغ دین در مشهد تأکید کرد؛

اهمیت ترسیم نظام الگویی زندگی رسول الله(ص)

حجت الاسلام والمسلمین قمی در کنفرانس بین المللی تبلیغ دین گفت: سیره نگاری و تاریخ نگاری انسان های موفق و علمای اسلام در گستره تاریخ می تواند اثرات فراوانی داشته باشد.
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، حجت الاسلام والمسلمین قمی بر اهمیت ترسیم و معرفی نظام الگویی زندگی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) تأکید کرد و گفت: جسم، همسر، فرزند، همسایه، فقیر و حتی مخالفان حضرت و... هر یک بهره‌هایی از وجود نازنین حضرت داشتند.
وی خدمت و پشتیبانی از مبلغان را وظیفه و رسالتی مهم توصیف کرد و ابراز داشت: زندگی، از مهم ترین مواردی است که باید در مقام تبلیغ حق، بدان بیش از پیش توجه نماییم؛ دین مبین اسلام از منظرهای مختلف اقتصادی و اجتماعی و... به همه وجوه زندگی آدمی کار دارد.
 
وی تصریح کرد: این مکتب به عظمت وجوه و متناظر با هر یک از ساحت‌های وجودی انسان، نیازمند تبلیغ و تنقیح است، حیات انسان دنیا، باطن، روح، آینده و امتدادات چندگانه‌ای دارد، که باید محل توجه، تأمل و دقت نظر واقع شود؛ از منظر بازخوانی اسوه‌ها، باید نظام الگویی زندگی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) را ترسیم و عرضه نماییم.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با تأکید بر اینکه ترسیم زندگی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) باید به صورت مجموعه‌های فراگیر مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: جسم، همسر، فرزند، همسایه، فقیر و حتی مخالفان حضرت، هر یک بهره هایی از وجود نازنین حضرت داشتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قمی، خاطرنشان کرد: ناظر به تجربیات علمای گذشته، با ظرفیت‌های تجارت در عرصه بین الملل می توان در حوزه تبلیغ اسلام موفق عمل نمود؛ صنایع فرهنگی می تواند پیشقراول عرصه فرهنگ در عرصه بین الملل باشد.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه زندگی زیبا و خواستنی رسول الله (صلی‌الله علیه و آله) که همه چیز آن سر جای خود نشسته بود، پاسخگوی عطش زیستی در گوشه گوشه دنیاست، اظهار داشت: در برخی از مواقع زندگی خواستنی با برخی از معیارهای دنیا همخوانی ندارد و موفقیت واقعی و زندگی زیبا، به دور از سنجه‌های دنیا تعریف می‌شود ، در این میان باید به بحران‌های عاطفی، معنوی و اخلاقی توجه داشته باشیم.
 
وی، ترسیم زندگی خواستنی و معرفی جلوه های کوچک آن از منظر تاریخی را در عرصه تبلیغی مهم دانست و یادآور شد: درباره زندگی و ابعاد مختلف رشد زندگی انسان که دربردارنده حوزه های مختلفی است، باید سرفصل هایی را مبتنی بر برش‌های نو در نظر بگیریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین قمی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در دوره افول کتاب خوانی، کتاب های زندگی و سیر وسلوک خواهان فراوانی دارد، اظهار داشت: سیره نگاری و تاریخ نگاری انسان های موفق و علمای اسلام در گستره تاریخ می تواند اثرات فراوانی داشته باشد.
 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار