کد خبر: ۳۵۰۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان مطرح کرد؛

هویت بخشی ملی و انقلابی رویکرد سازمان تبلیغات

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان هویت بخشی ملی و انقلابی را یکی از رویکردهای این سازمان برشمرد و گفت: شکل و ساختار فعالیت مبلغان بعد از صدور بیانیه گام دوم تغییر کرده است.
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

هویت بخشی ملی و انقلابی رویکرد سازمان تبلیغات

به گزارش نهضت، حجت الاسلام سعید مهدوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت با اشاره اینکه به فرموده رهبری سازمان تبلیغات یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این سازمان با هدف نشر معارف اسلامی در جامعه انقلابی به ویژه در میان نسل جوان جویای معرفت شکل گرفته است.

وی به دو رسالت و مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید خدمت اشاره کرد و افزود: ترویج فقه و فرهنگ و معارف اسلامی و رصد و مقابله هوشمندان در برابر تهاجم فرهنگی، فکری و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب دو رسالت مهم سازمان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه دشمنان هویت، باور و سبک زندگی اسلامی- ایرانی مردم به ویژه جوانان را هدف قرار داده‌اند، اضافه کرد: دشمن با استفاده از همه ابزار‌ها به دنبال تهی کردن انقلاب و عقبه دینی، ایمانی و مردمی است.

وی در ادامه به تغییر رویکرد‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید اشاره و تصریح کرد: بسیاری از نهاد‌های انقلابی به واسطه لغزش ارتجاعی بخشی از خواص و مسئولین نظام در برخی از زمان‌ها در حوزه فرهنگی دچار آسیب شدند.

حجت الاسلام مهدوی تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی لازم است برای مقابله با بخشی ارتجاع که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز است باید رویکرد‌ها تغییر و به روز شود که به احترام افکار عمومی در حوزه خدمت و مسئولیت لازم به ذکر است خادم مردم بوده و بنا به نهضت تبیین موارد بیان می‌شود.

وی رویکرد هویت بخشی ملی و انقلابی از مهم‌ترین رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و ادامه داد: یکی از اقدامات در این زمینه برگزاری نشست استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه عده‌ای این روحانی انقلابی را یک تجزیه طلب و سوسیالیست معرفی کرده‌اند که این جفا به هویت اسلامی و ایرانی این روحانی بود، گفت: رهبر معظم انقلاب نهضت میرزا کوچک را که برگرفته از نهضت عاشورا بود مینیاتوری از حکومت اسلامی در گیلان عنوان کردند.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نشست معرفی ابعاد مختلف شخصیت میرزا کوچک جنگلی بود، گفت: این روحانی مبارز ۱۰۰ سال پیش با بهره گیری از قیام عاشورا در مقابل دو ابر قدرت شرق و غرب ایستاد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه پالایش و رشد شبکه تبلیغ زیر نظر سازمان تبلیغات یکی دیگر از رویکرد‌های این نهاد است، ادامه داد: شبکه تبلیغ در حوزه‌های مختلف در قالب روحانیون تمدن ساز همانند بازسازی سواحل، محیط زیست و موضوعات فرهنگی حضور داشته است.

دشمن تشکل‌های مردمی و جهادی را هدف قرار داده است

وی با اشاره به رسالت تمدن سازی بعد از بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: در همین راستا مبلغ بعد از بیانیه گام دوم با مبلغ قبل از صدور این بیانیه هم از نظر شکلی و هم ساختاری در ایفای رسالت خود فرق دارد.

وی همچنین به حضور روحانیون و شبکه تبلیغ در ایام کرونا اشاره و اظهار کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد حضور فعال مبلغان و انجام اقدامات لازم برای متوفیان بوده‌ایم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به برخی فعالیت‌های ابتکاری از سوی این اداره کل اشاره و اضافه کرد: اعزام مبلغان مسلط به زبان چینی، انگلیسی، ترکی و اسپانیایی در قالب کاروان یاران مهدی در موکب‌های مختلف شیعیان جهان در ایام راهپیمایی اربعین نمونه‌ای از این فعالیت است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه دشمن تشکل‌ها مردمی و جهادی را هدف قرار داده است، گفت: دشمن با سلبریتی‌های غرب زده درصد هستند سرمایه اجتماعی و دینی و انقلابی که توسط تشکل‌های مردم نهاد به وجود آمده از بین ببرند لذا باید نشان دهیم که تشکل‌های دینی و مردمی و گروه‌های جهادی در همه ایام سال در کنار مردم بوده و خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی به سمت انجام فعالیت‌های اجتماعی و جهادی هدایت شدند، افزود: برگزاری جشنواره حبیب که این نیز ابتکار استان گیلان بود نمونه دیگری از فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: در این جشنواره در راستای حضور در جنگ روایت‌ها تلاش شده با ظرفیت رسانه‌ای دستاورد‌های جهادی مساجد و مراکز فرهنگی، تشکل‌های مذهبی و روحانیون انقلابی مورد توجه قرار گرفته و منعکس شود.

وی تعظیم شعائر الهی یکی دیگر از رویکرد‌های اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان بوده است، گفت: در این مسیر نیز انعکاس رسانه‌ای در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌شود برنامه‌های مهم همانند تجمع‌های مذهبی در ایام عاشورا و سایر مناسبت‌ها ار طریق صدا و سیما و رسانه ملی پخش شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار