کد خبر: ۳۵۸۰
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره خبر داد:

تضمین آینده دانشجویان دکتری از سوی دانشگاه

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره با بیان اینکه دانشگاه سوره توانست از سال 1400 مجوز تدریس مقطع دکتری را از وزارت علوم بگیرد خبر داد که این دانشگاه، آینده دانشجویان دکتری خود را تضمین می‌کند.
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

تضمین آینده دانشجویان دکتری از سوی دانشگاهبه گزارش نهضت، دکتر یوسف خجیر – معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره - در گفتگویی با خبرنگار ما با بیان اینکه دانشگاه سوره توانست از سال 1400 مجوز تدریس مقطع دکتری را از وزارت علوم بگیرد افزود: در سال گذشته مصاحبه این مقطع فقط برای رشته ارتباطات با حدود 120 متقاضی صورت گرفت که از بین آنان 6 نفر انتخاب شدند. این درحالی است که در این زمینه تفاوت‌هایی با دانشگاه تهران و دانشگاه علامه وجود دارد که برای دانشگاه سوره در کیفیت انتخاب دانشجوی دکترا حائز اهمیت است لذا می توا ن گفت که در دانشگاه‌های دیگر هنگام مصاحبه دانشجو را به‌عنوان یک همکار در نظر نمی‌گیرند، درحالی‌که دانشگاه سوره آنان را به‌عنوان همکار آتی خود در نظر می‌گیرد. درواقع این کار به دلیل ترمیم اعضای هیأت علمی و جایگزین کردن بازنشستگان در آینده صورت می‌گیرد.

استادیار علوم ارتباطات دانشگاه سوره با اشاره به حمایت از دانشجویان دکتری در دانشگاه سوره اظهار داشت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دو حوزه هیأت علمی و مدرسین آتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. نگاه دیگری نیز در بخش پژوهشگران وجود دارد که دانشگاه از بین این افراد انتخاب می‌کند. درواقع دانشگاه سوره ظرفیت‌هایی را ایجاد کرده که دانشجویان مقطع دکترا امکان پژوهش داشته باشند و کارهای خود را به‌صورت کتاب، کرسی ترویجی و... ارائه دهند.

خجیر با اشاره به روند ارزیابی دانشجویان گفت: لازم به ذکر است که در دانشگاه‌های دولتی رویکرد پژوهشی را به حوزه آموزشی محول نمی‌کنند، چراکه پژوهش فقط مختص هیأت علمی است. این درحالی است که دانشجویان باید در پنج حوزه روش تحقیق، نظریه، زبان انگلیسی به‌خصوص درک درست از مطالب تخصصی، حوزه فعالیت شغلی و در کنار آن پایان‌نامه و رساله ، شایستگی کامل داشته باشند. درواقع منظور همان پایان نامه‌ای است که در ارشد ارائه داده و رساله‌ای که در دکترا انجام خواهد داد.

وی افزود: این ویژگی‌ها با دقت کامل ارزیابی‌شده و در صورت موفقیت دانشجو در این بخش‌ها، وی می‌تواند وارد دوره دکترا شود. امسال دو رشته در این دوره ثبت‌نام وجود دارد که اولین آن همانند سال گذشته ارتباطات و دومین رشته که به‌تازگی وارد دانشگاه شده، تاریخ تطبیقی و تحلیل هنر اسلامی در گرایش هنر زیر نظر دانشکده هنر است. در هرکدام از این رشته‌ها پنج دانشجو پذیرفته می‌شود که یک یا دو نفر از استعداد برتر یا استعداد درخشان به آنها اضافه‌شده و کلاس‌ها به‌صورت 6 یا 7 نفره برگزار خواهد شد.

استادیار علوم ارتباطات دانشگاه سوره در پایان خاطرنشان کرد: اعضای مصاحبه کننده در سوره، اعضای شورای تخصصی گروه یا دانشکده بوده که سعی بر این بوده استاد تمام‌ها، در مرحله بعد دانشیار و در مرحله آخر استادیار حضورداشته باشند. تقریباً در هر دو رشته اعضای مصاحبه کننده استاد تمام و دانشیار هستند. در حال حاضر 160 متقاضی دوره دکترا برای دانشگاه سوره وجود دارد که 97 نفر از آنها دانشجویان هنر و 63 نفر نیز در رشته ارتباطات حضور دارند. زمان مصاحبه از 23 خرداد ماه شروع‌شده و تا 5 تیرماه ادامه دارد که از 23 تا 28 خرداد مصاحبه برای دانشکده ارتباطات و پس‌ازآن برای دانشکده هنر در نظر گرفته‌شده است.

 

ارسال نظر