کد خبر: ۳۶۲۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان مطرح کرد

توسعه فعالیت‌های مردم محور حوزه فرهنگی و مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از توسعه فعالیت‌های مردم محور در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از این رویکرد حمایت می‌کند.
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

حجت الاسلام غلامحسین حقانی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان تبلیغات حمایت از فعالیت‌های مردمی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است و در این خصوص برنامه ریزی های قابل توجهی انجام شده است که با استفاده از پتانسیل‌های مردمی انجام می‌شود.

وی با اشاره به جامعه مذهبی استان کرمان گفت: در این راستا طرح و برنامه‌های ویژه ای در دستور کار قرار دارد و هدف اصلی ما تبلیغ مسائل دینی در بستر فعالیت‌های مردمی است در واقع اجرا این مهم با مردم و به خصوص جوانان است.

حجت الاسلام حقانی ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها ما فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با محوریت مساجد است و طبق فرمایشان رهبر معظم انقلاب مساجد باید به مرکز فعالیت‌های اجتماعی تبدیل شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: باید به این نکته اشاره کرد که در مساجد نیز امامان مساجد مردم در کنار هم قرار می‌گیرند و از پتانسیل‌های مردمی استفاده می‌شود، در زمان شیوع کرونا حرکت‌های مردمی افزایش یافت و نشان داد که مردم چه نقش مؤثر و قابل توجهی دارند.

وی گفت: در حوزه مدارس صدرا نیز ۴۶۰ دانش آموز در ۱۲ مدرسه در حال آموزش با محرومیت مسائل فرهنگی و مذهبی هستند که در سال گذشته در ریگان و زرند مدارس جدیدی تأسیس شد و سیاست ما گسترش تأثیر گذاری و ارتقا سطح آموزش‌ها در این مدارس است.

وی همچنین از اعزام ۶ هزار مبلغ به مناطق مختلف استان کرمان خبر داد و افزود: این افراد در زمینه مسائل تبلیغی و جهادی فعال بودند.

وی به فعالیت‌های قرآنی با محرومیت فعالیت در خانواده‌ها اشاره کرد و بیان کرد: در زمینه رسانه نیز دغدغه ما تبیین مسائل فرهنگی و مذهبی به جامعه هدف است که در این خصوص تولید محتوا در فضای مجازی در دستور کار است که محور این فعالیت‌ها نیز با مبلغان بوده است.

وی همچنین از آموزش دو هزار راوی مکتب سلیمانی در استان اشاره کرد و گفت: این اقدام در سال گذشته انجام شده که شامل هزار نفر از استان کرمان و هزار نفر از خارج از استان می‌شود و در سال جاری نیز این اقدام از مرداد ماه شروع می‌شود.

ارسال نظر