کد خبر: ۳۶۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

شبکه تبلیغ دینی بر موضوع جمعیت تمرکز دارد

حجت الاسلام حقانی گفت: شبکه تبلیغ دینی استان کرمان ۶ هزار مبلغ و مبلغه را به نقاط مختلف اعزام کرده و در حال حاضر بر مسئله جمعیت تمرکز کرده است.
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

شکل گیری ستاد نهضت بانوان در اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان/ شبکه تبلیغ دینی بر موضوع جمعیت تمرکز دارد

حجت الاسلام غلامحسین حقانی، دوشنبه(۳۰ خرداد) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن اول تیرماه، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی؛ این نهاد را از اولین سازمان های مردم نهاد کشور دانست که تاکنون فراز و نشیب های متعدد و در هر مدیریتی بنا بر اقتضائات زمان سیاست گذاری هایی داشته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان سازمان تبلیغات را نه یک نهاد اجرایی که سازمان انتشار پیام و حسب فرمایش مقام معظم رهبری، رساندن پیام به مردم برای تفاهم جهت ورود به عرصه مسئولیتی دانست تا با ایجاد دغدغه برای عموم، کار مردمی پیش برود.

 

وی با متذکر شدن این نکته که البته جریان مردمی و  حاکمیتی باید بپذیرند که کارها را با هم پیش ببرند؛ افزود: مردم جریان قدرتمندی هستند؛ کرونا نشان داد جریان مردمی بسیاری از کارهایی را که دولت از عهده آن بر نمی آمد، به سرانجام رساند و اصل کار را خود مردم انجام دادند.

 

حجت الاسلام حقانی سپس به دغدغه ها و برنامه های جاری سازمان تبلیغات اسلامي اشاره کرد و یکی از این برنامه ها را تدوین ساختار شورای تعالی مساجد با هماهنگ کردن سازمان و نهادها ذیل مدیریت نماینده ولی فقيه در استان عنوان کرد.

 

وی شکل دهی شبکه شورای ائمه جماعات را از دیگر برنامه های قابل ذکر برشمرد و افزود: دغدغه جدی دیگر، حوزه بانوان است زیرا یکی از قشرهای موثر جامعه هستند و در این راستا ستاد نهضت بانوان شکل گرفته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اينکه برای سه گروه از بانوان "مبلغه ها" و " شریکة الامام" و "زنان مؤثر" برنامه هایی داریم؛ افزود: درباره شریکه الامام-همسران طلبه ها- معتقدیم بار تبلیغی طلاب روی دوش آنها هم هست لذا دوره هایی برای آنان برگزار می کنیم و برای زنان موثر هم دوره جهاد تبیین برگزار کردیم.

وی مدارس صدرا را طراحی سازمان تبلیغات در ایجاد مدارس دولتی ویژه دانست و از تحصیل۴۶۰ دانش آموز در ۱۲ مدرسه صدرا در استان خبر داد و بیان کرد: هدف ما افزایش این مدارس نیست چون زیرساخت ها فراهم نیست اما سال گذشته دو مدرسه اضافه کردیم.

حجت الاسلام حقانی ادامه داد: شبکه تبلیغ استان کرمان ۶ هزار نفر مبلغ و مبلغه را سال گذشته اعزام کرده که در ایام کرونا فعال بودند و در حال حاضر بر مسئله جمعیت تمرکز کرده است.

 

وی در ادامه، سازمان دارالقرآن کریم را از سازمان های قدیمی وابسته به تبلیغات اسلامی دانست که از سال گذشته به صورت تخصصی تر به حوزه تفسیر و تبیین ورود کرده است.

حجت الاسلام حقانی در خصوص طرح های ملی سازمان تبلیغات هم ابتدا به مسئولیت این سازمان در خصوص ترویج مکتب حاج قاسم اشاره و بیان کرد: دوره تربیت راوی مکتب حاج قاسم که سال گذشته و قبل از دومین سالگرد شهادت سردار دلها برگزار شد، امسال به نوع دیگری برگزار می شود.

 

وی به طرح « مهرواره محله همدل» اشاره و بیان کرد: در مرحله استانی ۲۳ امام جماعت محله به عنوان برتر انتخاب شدند و در مرحله کشوری هم خانم حسینی از شهرستان ریگان نفر دوم کشور شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به مهرواره « هوای نو» شبکه سازی هیئت های مذهبی برای ورود هیئات به فضای اجتماعی که تأکید مقام معظم رهبری است؛ افزود: ۱۹۸ هیئت در در این مهرواره از استان کرمان شرکت کردند.

 

وی رویدادهای «دختران حاج قاسم» رویداد ملی «نو آوین» توانمندسازی رسانه ای و فضای مجازی دانش آموزان صدرا و... را هم مورد اشاره قرار داد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار