کد خبر: ۳۶۵۴
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا:

باید از ظرفیت هیئت‌ها و مساجد در اشاعه دین و قرآن استفاده کرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه این شهرستان دارای ۷۰ هیئت مذهبی و ۹۸ مسجد است، گفت باید از این ظرفیت در اشاعه فرهنگ دین و قرآن استفاده شود.
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

باید از ظرفیت هیئت‌ها و مساجد در اشاعه دین و قرآن استفاده کرد

حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی تعداد مبلغان دینی در آستارا را ۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: باید از ظرفیت مداحان و هیئت‌های مذهبی برای تبلیغ دین با استفاده از روش‌های جدید بخصوص در حوزه فضای مجازی استفاده شود.

وی گفت: با توجه به گسترش عرصه ارتباطات در دنیای کنونی و تنوع در شیوه‌های برقراری ارتباط انسان‌ها با یکدیگر، تبلیغ و اطلاع‌رسانی نیز دچار تحول‌های شگرفی شده که غفلت از این روش‌ها در عرصه تبلیغ دین، مسلماً موجب خسران‌هایی می‌شود که شاید به سادگی و با استفاده از روش‌های سنتی قابل جبران نباشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با اشاره به ضرورت ساخت خانه عالم در این شهرستان، گفت: برای ساخت هر واحد خانه عالم ۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در این راستا از خیران شهرستان انتظار داریم در این امر مشارکت کنند.

حجت الاسلام رضازاده گفت: آستارا دارای ۷۰ هیئت مذهبی و ۹۸ مسجد است و باید از این ظرفیت در اشاعه فرهنگ دین و قرآن استفاده شود.

وی با بیان اینکه آستارا در روزهای آینده میزبان زائران خارجی اربعین حسینی است و زائران کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و حوزه قفقاز از مرز زمینی این شهرستان عازم کربلا می‌شوند، افزود: اداره تبلیغات اسلامی به عنوان کمیته فرهنگی و آموزش ستاد گرامیداشت اربعین شهرستان با راه اندازی غرفه‌ای در پایانه مرزی آستارا نسبت به اجرای برنامه‌های مناسب فرهنگی و مذهبی اقدام می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با اشاره به وجود هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشورهای همسایه، گفت: آستارا وجهه‌ای ولایت مدار دارد و تجمع ماهیانه شهروندان در قالب همایش «حب الحسین» و عزاداری‌های خیابانی در مناسبت‌های مختلف گواه روشن این ادعا است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار