کد خبر: ۳۹۳۳

تجمع مطالبه حفظ عفاف وحجاب در اراک

تجمع مطالبه حفظ حیا و عفاف و حریم خانواده از دستگاه‌های متولی در پیاده‌راه امیرکبیر اراک برگزار شد.
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا (س) به عنوان الگو‌های خانواده اسلامی، تجمع صیانت از امنیت خانواده و مطالبه‌گری از دستگاه‌های متولی حفظ حیا و عفاف و حریم خانواده در پیاده‌راه امیرکبیر اراک برگزار شد.

سخنگوی این مراسم مطالبه حجاب را در تقابل با اقتصاد ندانست و گفت: ضمن اینکه  نباید فرهنگ در زیر سایه اقتصاد فراموش شود مطالبه بهبود اقتصادی هم دنبال خواهد شد.

شرکت کنندگان در این مراسم، این تجمع را مقدمه مطالبه اصلی عفاف و حجاب که با عنوان راهپیمایی عفاف و حجاب در تاریخ ۲۱ تیر ماه برگزارمی شود عنوان کرده و خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

در پایان این تجمع که با حضور چشمگیر خانواده‌ها و بانوان مطالبه گر حوزه خانواده و عفاف و حجاب برپا شد بیانیه‌ای ۷ بندی در حمایت از قوه قضاییه و نیروی انتظامی جهت برخورد با هنجارشکنان ابراز قرائت شد که با تکبیر حاضرین مورد تایید قرار گرفت.

از مهم‌ترین بند‌های این بیانیه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ضمن اعلام خطر به مسئولان و خانواده‌ها درباره برنامه دشمنان برای حیازدایی و از بین بردن حریم خانواده، خواستار برنامه‌های فوری و بلند مدت در این خصوص توسط ارگان‌های ذیربط هستیم.

از دستگاه‌های متولی تولید و توزیع پوشاک، اعم از اداره صمت، اقتصاد و دارایی، اصناف خواستاریم ضمن ارزان سازی پوشاک اسلامی بر روند توزیع پوشاک نامناسب، نظارت جدی داشته باشند.

همچنین از دستگاه‌های متولی ازدواج جوانان اعم از اداره ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های متولی، خواستار تسهیل روند ازدواج آسان جوانان و مسکن آنان هستیم.

از سازمان تبلیغات، ارشاد، شهرداری، آموزش وپرورش و مراکز آموزش عالی نیز خواستاریم نسبت به آموزش، تبلیغات و فرهنگ سازی حیا، عفاف و حجاب در سطح شهر و مراکز عمومی اقدام نمایند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار