کد خبر: ۴۱۱۷

از درمان معتادان تا راه اندازی آژانس مسکن برای کم درآمد‌ها

به ابتکار مبلغ جوان، آژانس املاک ویژه خانواده‌های حاشیه نشین در الیگودرز راه اندازی شد، این آژانس مسکن با هدف معرفی خانه های ارزان قیمت و مناسب سکونت برای اقشار ضعیف راه اندازی شده است.
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

 

به گزارش نهضت، حجت الاسلام سید امین‌الله موسوی روحانی سی و دو ساله الیگودرزی نزدیک به پنج سال است که به تبلیغ مشغول است، این روحانی ، تحصیلات حوزوی خود را تا سطح سه درحوزه علمیه قم به پایان رسانده است،  وی همچنین در رشته فقه و حقوق خصوصی از دانشگاه آیت الله بروجردی فارغ التحصیل شده،  بعد ازآن به زادگاهش «الیگودرز» برگشته تا به تبلیغ مشغول شود.

مبارزه یا حاشیه نشینی

«الیگودرز» شهری زیبا و تاریخی با آبشارها و قنات های متعدد است که در استان لرستان قرار دارد اما این شهر هم از آسیب های شهرنشینی در امان نمانده یکی از این آسیب ها، حاشیه نشینی و مشکلات بی شمار آن است.حاج‌آقا موسوی می‌گوید: مشکلات و مسائل مناطق حاشیه ای در نوع خود منحصر به فرد هستند، مشکلات آنها  گاهی از مناطق دور افتاده و کم برخوردار هم پیچیده تر است. در مناطق محروم اغلب با فقر و کمبود امکانات روبرو هستیم اما در مناطق حاشیه ای به دلیل مهاجرت یکباره‌ای که از محیط محدود روستا به  محیط بزرگ شهر رخ می دهد مشکلات زیادی مثل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مثل اعتیاد، طلاق...به وجود می آید،.این مشکلات باعث شده تا حجت الاسلام موسوی تصمیم بگیرد فعالیت‌های تبلیغی خود را متمرکز بر مشکلات حاشیه نشینی کند.

 

راه اندازی آژانس مسکن برای قشر کم درآمد

ایجاد و مدیریت پایگاه اجتماعی فرهنگی

حجت الاسلام موسوی پس از بازگشت به الیگودرز،  فعالیت هایش را به عنوان مبلغ آزاد ادامه داد تا این که در سال1399 وزارت کشور تصمیم گرفت با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، پایگاه های اجتماعی و فرهنگی متعددی را برای کاهش مشکلات و مسائل اجتماعی در مناطق آسیب خیز سراسر کشور دایر کند. یکی از این پایگاه ها، در حاشیه شهر الیگودرز ایجاد می شود، جایی که حاج آقا موسوی به همراه داوطلبان دیگری که بین آن ها از طلبه گرفته تا دانشجو و کارمند و... به چشم می خورد اداره این پایگاه را در دست می گیرند.این پایگاه از زمان تاسیس تاکنون فعالیت‌‎های زیادی در رابطه با درمان معتادان و رفع محرومیت انجام داده است موسوی می‌گوید: از اشتغال و اعتیاد گرفته تا آسفالت کوچه ها  و خیابان و حل مشکلات مردم اداری با نهادها و هر کاری که در توان ما باشد  برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی انجام می‌دهیم.

راه اندازی آژانس مسکن برای قشر کم درآمد

 

مر کز خیریه منتظران مهدی(عج)

موسوی در سال 1398 با گرفتن مجوز از کمیته امداد، مرکز خیریه منتظران مهدی را برای خدمت رسانی به محرومین در حاشیه شهرها راه اندازی می‌کند، خیریه ای که در شاخه های مختلفی فعالیت انجام می‌دهد.از طبخ و توزیع 15 هزار غذا برای محرومین و پخش بسته‌های معیشتی گرفته تا برگزاری کلاس های آموزشی و تفریحی  برای کودکان و نوجوانان تحت پوشش مرکز، بخشی از فعالیت‌های گسترده این مرکز است.

 

راه اندازی آژانس مسکن برای قشر کم درآمد

مدیر «مرکز خیریه منتظران» درباره فعالیت های این مرکز می گوید: یکی از اولین اطلاعاتی که ما از خانواده‌های تحت پوشش می‌گیریم تعداد فرزندان و شرایط سنی آن هاست تا مطابق شرایطشان برنامه هایی را به انها معرفی کنیم. در این مرکز،  توجه ویژه ای به فرزندان خانواده های تحت پوشش می شود، کلاس فوتبال برای پسران نوجوان و کلاس ورزشی ووشو و والیبال برای دختران نوجوان  برپا شده که با استقبال بسیار خوب علاقه مندان مواجه شده است، علاوه بر این، در سال گذشته 22 بسته  لوازم التحریر کامل هر کدام به ارزش 300 هزار تومان  برای دانش آموزان نیازمند خریداری و ارسال شده .اتفاقی که تبدیل به رسمی سالانه برای «مرکز خیریه منتظران» شده است.

 

راه اندازی آژانس مسکن برای قشر کم درآمد

 تشکیل گروه جهادی حضرت رسول(ص)

گروه جهادی حضرت رسول(ص) از زیر مجموعه های خیریه منتظران است که عهده دار  فعالیت‌های جهادی و عمرانی خیریه در مناطق حاشیه ای است.نکته جالب درباره‌ی گروه جهادی حضرت رسول  این است که اغلب افرادی که هسته مرکزی این گروه جهادی را تشکیل می دهند استاد کار حرفه ای هستند،  استاد بنا و استاد برق کار و... همه در این گروه جهادی جمع شده اند تا نگذارند کسی در این منطقه به خاطر فقر بدون سرپناه بماند و جالبتر آن که تمامی این افراد با استدلال و تشویق حاج آقا موسوی قانع شده اند تا به این گروه جهادی بپیوندند.

راه اندازی آژانس مسکن برای قشر کم درآمد

مشاوره رایگان حقوقی برای نیازمندان در مسجد

مشکلات حقوقی و قانونی ممکن است برای همه افراد جامعه رخ دهد اما کمتر کسی از مردم عادی میتواند بدون داشتن یک مشاور امین از پس آن ها برآید ، هزینه استخدام و مشاوره حقوقی آنقدر بالاست که بعضا افراد طبقه متوسط هم به زحمت از عهده این مخارج برمی‌آیند چه رسد به ساکنان مناطق حاشیه ای و محروم؛ حاج آقا موسوی که خود دانش آموخته فقه و حقوق خصوصی است از  دوستانش که تحصیلات عالیه در زمینه حقوق دارند خواسته است تا ساعتی را به طور رایگان در مسجد به مردم مشاوره بدهند تا مردم محروم هم بتوانند از مشاوره های حقوقی بهره مند شوند و مشکلاتشان را حل کنند.

 

آژانس مسکن برای قشر کم درآمد راه اندازی شد

 راه اندازی مشاور املاک برای محرومین

گرانی مسکن، کار را برای خانواده ها سخت کرده است، در این وانفسای قیمت خانه، متاسفانه برخی از  فعالین بازار املاک همراهی لازم را با مردم ندارند همین مسئله حاج آقا را به فکر انداخت تا راه حلی برای این مسئله پیدا کند، پس با همراهی عده ای از دوستانش مغازه ای را پیدا کرده و از چند نفر علاقه مند دعوت کرد تا به عنوان مشاور املاک در آنجا فعالیت کنند.

حجت الاسلام موسوی در این باره می گوید:این مغازه املاک،  برای این دایر شد که به افراد نیازمن،د خانه ای متناسب با بودجه آنها معرفی کند تا به این وسیله، زحمت این مردم را کمتر کند و زودتر خانه ای را به آنها معرفی کند، علاوه بر این، مغازه با خدماتی که به عموم مردم ارائه می‌دهد، باعث ایجاد درآمدی برای کسانی که در آن کار می کنند شده است. 

علاوه بر همه‌ی این فعالیت‌ها، حجت الاسلام موسوی به برپایی یک کارگاه قالیبافی در مسجد برای اشتغال زنان همت گمارده و حتی  واسطه خرید مغازه برای یک جوان مستعد مکانیک، شده است این جوان چندین سال بود  که شاگردی می‌کرد و به تبحر خاصی رسیده بود اما جایی برای کار نداشت.نگاهی گذرا به کارنامه ی حجت الاسلام موسوی گویای اینست که این مبلغ از همه ظرفیت ها استفاده می‌کند تا به هر نحوی که می تواند باری از دوش مردم بردارد و گره ای از مشکلاتشان باز کند.

 

آژانس مسکن برای قشر کم درآمد راه اندازی شد

 

 

 

 

 

ارسال نظر