کد خبر: ۴۶۲۵
«مریم زاد قاسمی» دبیر مهرواره «بانور» جزئیات این مهرواره را تشریح کرد:

مهرواره‌ای برای بانوان فعال محله با محوریت مسجد

با رونمایی از پوستر مهرواره بانور، توسط حجت الاسلام «محمد قمی» روز سوم تیر۱۴۰۱ مهرواره" بانور " کلید می‌خورد.
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴

«مریم زاد قاسمی» دبیر مهرواره بانور در گفتگو با خبرنگار نهضت با بیان اینکه این مهرواره یک پروژه مشترک بین اداره کل امور بانوان و بنیاد هدایت است افزود: در این راستا تمام ظرفیت‌های نهضت پیشرفت بانوان و همینطور شبکه شریکه الامام و شبکه امامت از بنیاد هدایت پای کار آمده اند. البته کانون فرهنگی مساجد و بسیج خواهران مساجد هم اعلام آمادگی کرده‌اند و پای این جریان هستند.


شروع یک کار جمعی

زاد قاسمی با اذعان اینکه مهم‌ترین دغدغه ما احیای سنگر مسجد و استفاده از تمام ظرفیت‌های مسجد است ادامه داد: این مهرواره شروع یک حرکت جمعی است. در این مهرواره بانوان کنشگر با انتخاب یک مسئله و ثبت آن در سایت مهرواره ۲ ماه محرم و صفر که ایام تبلیغ و سوگواری اباعبدالله الحسین است، فرصت دارند برای حل این مسائل اقدام کرده و تلاش خود را جهت حل مسائل انتخابی را به رقابت بگذارند. مرحله بعدی داوری و اعلام برنده‌ها است، اما در اینجا کار مهرواره تمام نمی‌شود بلکه این بانوان به یک شبکه مرتبط خواهند شد که در حوزه زنان و خانواده رقم خواهیم زد.

مهرواره‌ای برای‌همه بانوان کنشگر.
اما چه کسانی می‌توانند در این مهرواره شرکت کنند؟ زاد قاسمی در پاسخ این سوال می‌گوید: همه بانوان فعال فرهنگی سراسر کشور با محوریت مسجد می‌توانند در این مهرواره شرکت کنند. دغدغه ما مسجد محور و محله محور بودن است. همه بانوان کنشگر فرهنگی سراسر کشور از مبلغه‌ها و همسران امام محله ها، فعالین کانون‌های فرهنگی و بسیج خواهران مساجد یا بانوان هیئت امنای مساجد که در حوزه خانواده کار می‌کنند و دغدغه کنشگری دارند و فکر می‌کنند می‌توانند وارد این حوزه شوند حتی بانوانی که کنشگری ندارند و می‌خواهند کار را آغاز کنند مخاطب این مهروراه هستند.

روایتگری ضمن کنشگری

گفتنی است؛ مهرواره بانور، ۷ محور اساسی در حوزه خانواده دارد ۱. مسائل حوزه ازدواج و تشکیل خانواده ۲. مسائل حوزه روابط زوجین ۳. مسائل حوزه فرزندآوری ۴. مسائل حوزه فرزندپروری ۵. مسائل حوزه سبک زندگی اسلامی ۶. مسائل حوزه اقتصاد در خانواده ۷. مسائل حوزه سلامت در خانواده.
بخش دوم مهرواره بخش خاطره نویسی است. خاطراتی از زندگی تبلیغی یا فعالیت‌هایی که در حوزه تبلیغ داشته‌اند در قالب داستان و روایت در بخش دوم مهرواره به رقابت گذاشته می‌شود.

ارسال نظر