مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی جواب داد؛

چرا باید تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلامی را زنده نگه داریم؟

حجت الاسلام امامی گفت: حالا که محرم شروع شده است دشمن شبهه ایجاد می کند که چرا باید تاریخ 1400 سال قبل را بازخوانی کنیم و حال آن که هزاران مقاله و کتاب و ... در مورد تاریخ نوشته شده است و اگر این امر مهم نباشد چرا کشورها در مورد آن به ساخت فیلم و نشر کتب و... می پردازند و لذا تاریخ یکی از مواردی است که انسان را به معرفت می رساند.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام منصور امامی -مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی- در همایش طلایه داران تبلیغ، مداحان و هیئات مذهبی که به مناسبت فرارسیدن محرم 1444 هجری قمری  در مسجد مطلب خان خوی برگزار شد، اظهار داشت: ماه محرم هم به نحوی شبیه ماه مبارک رمضان است و همانگونه که در ماه رمضان ، انسان‌ها به ضیافت الهی دعوت هستند، در ماه محرم هم مومنین به ضیافت عشق و ایثار دعوت می‌شوند.

وی افزود: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ هیئت کانون جهاد تبیین است چرا که در آن از حضرات معصومین علیهم السلام صحبت می شود و اهل بیت مجاهد بودند و این جهاد به روش مبارزه مسلحانه، علمی، کلامی، اقتصادی و ... بود و اگر ائمه مجاهدت نمی کردند امروز اثری از شیعه باقی نمانده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: به دلیل این که شیعه همیشه در تنگنا بوده است، تاریخ به درستی به دست ما نرسیده است اما بر اساس آن چه که به دست ما رسیده بیان می شود  که در اتاق امام کاظم علیه السلام همیشه  شمشیر، قرآن و لباس مندرس و کهنه آویزان بود.

وی اضافه کرد: قرآن نشان از بندگی و مکتبی بودن، شمشیر نشانگر آمادگی حضرت برای جهاد مسلحانه بود و لباس کهنه هم بیانگر عدم رغبت امام به دنیا و قدرت دنیوی می باشد و هیئت کانون تبیین است چون قرار است از چنین ائمه ای که مجاهد بودند، تبعیت کنیم.

حجت الاسلام امامی عنوان داشت: این تبیین باید در زمینه های علمی، ادراکی و معرفتی اتفاق بیفتد و البته شیطان از حرکت انسان به سمت علم جلوگیری می کند و اگر شیطان نتواند از حرکت انسان به سمت دانش جلوگیری کند، او را به سوی علم غیر نافع سوق می دهد و اهل بیت چراغ هدایت در دانش هستند.

وی ادامه داد: حالا که محرم شروع شده است دشمن شبهه ایجاد می کند که چرا باید تاریخ 1400 سال قبل را بازخوانی کنیم و حال آن که هزاران مقاله و کتاب و ... در مورد تاریخ نوشته شده است و اگر این امر مهم نباشد چرا کشورها در مورد آن به ساخت فیلم و نشر کتب و... می پردازند و لذا تاریخ یکی از مواردی است که انسان را به معرفت می رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: عده ای می گویند چرا باید بجای تاریخ ایران، تاریخ جهان اسلام را بخوانیم؟ در جواب این هم باید گفت؛ اروپایی ها یهودی و مسیحی هستند و تابع پیامبری که در فلسطین بودند، هستند و آیا می توان یک فضیلت را در محدوده ای دفن کرد ومختص به آن اقوام خاص دانست؟

وی افزود: عده ای به دروغ می گویند که اعراب، ایرانی ها را کشته اند چرا باید از آن ها تبعیت کنیم و برای این امر به یک نوشته طبری که معتبر هم نیست استناد می کنند و در ضمن حتی اگر این مسئله درست باشد، باز هم نمی شود بدان تمسک جست چرا که  در بین اقوام ایرانی نیز درگیری ها و کشت و کشتار رخ داده، آیا معقول است همان اقوام بعد از صدها سال با هم در نزاع باشند؟.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: به اندازه کافی معارف الهی در دست شیعه است که بتواند به همه شبهات جواب بدهد و لذا لازم است جواب ها را یاد بگیریم و به  فرزندان خود نیز یاد بدهیم تا شبهات دشمن اثرگذار نباشد و لذا اگر تبیین اتفاق نیفتد تحریف روی می دهد.

وی افزود: یک سخن و کلام دروغ می تواند سرنوشت یک امت را تغییر دهد و لذا تبیین در مباحث علمی و معرفتی بسیار مهم است و در دنیای امروز هم اینگونه است؛ انگلستان حدود 265 میلیون پوند هزینه می کند تا بی بی سی را راه اندازی کند و برای ایرانی ها برنامه رایگان پخش کند و حال آن که از شهروندان خودش هزینه اخذ می کند.و لذا دشمن برای از بین بردن تفکر انقلابی لازم دارد بر روی فکر مردم کار کند و امروز ایران در محاصره تبلیغات رسانه ای دشمن است و 180 برابر دیگر کشورها علیه آن محتوا تولید می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، سلبریتی والگو سازی های کاذب برای پیاده کردن سبک زندگی غربی را از دیگر اهداف غرب عنوان کرد و گفت: دشمن برای حب و بغض ما هم برنامه ریزی کرده است و همچنین دشمن بر اساس این مبانی رفتارسازی می کند و امام علی ( ع) نهج البلاغه هم به این مسئله اشاره دارد.

وی اضافه کرد: شبهات مقدمه ای برای حرام خوری است و لذا دشمن شبهه و شهوت را با هم در می آمیزد تا انسان را به معصیت و انحراف بکشد و اگر شبهه و شهوت با هم جمع شوند به امام کشی ختم خواهد شد و  لذا  می بینیم امام حسین (ع) در مقابل کوفیان به آن ها بیان می کند که شکم شما از حرام خوری پر شده است.

حجت الاسلام امامی عنوان داشت: امروز که در آخرالزمان قرار داریم، هیئتی ها سربازان امام حسین علیه السلام هستند و قرار است آتش عشق امام حسین (ع) را در جان خودمان روشن نگه داریم و علم سیدالشهدا همیشه برافراشته بماند.

وی گفت: امروز شیعه و هیئتی ها شمشیر الهی و امام زمان عجل الله فرجه می باشند و برای مقاوم بودن شمشیر، آن را در آتش می گذارند و لذا شیعه هم در آخرالزمان باید سختی بکشد تا مقاوم باشد.

 

ارسال نظر