ویژه برنامه سبط‌النبی(ع) امسال مهمان آذربایجان‌غربی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: ویژه برنامه سبط‌النبی(ع) با بخش‌های مختلف شامل تشکیل نشست‌های مشترک با علمای اهل سنت و حمایت از عزاداری‌های برادران اهل سنت در استان انجام می‌پذیرد.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

ویژه برنامه سبط‌النبی(ع) امسال مهمان آذربایجان‌غربی است

 به گزارش نهضت،  حجت‌الاسلام و المسلمین منصور امامی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، با اشاره به مصوبات ستاد شئون اسلامی برای محرم امسال، گفت: محرم امسال یک هزار و ۲۰۰ نفر مبلغ بومی و ۱۰۰ مبلغ از قم برای اجرای برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.
وی افود: همایش طلایه داران تبلیغ به منظور هماهنگی با روحانیون و طلاب، قبل از ماه محرم برگزار خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، با اشاره به شرایط  لازم برای اخذ مجوز هیئات مذهبی برای عزاداری، افزود: همراه بودن روحانی با هیئات مذهبی، رعایت نظم و مقررات و همچنین رعایت حق الناس در عزاداری‌ها از شرایط لازم برای اخذ مجوز عزاداری توسط هیئات مذهبی است. در صدور مجوز‌ها سعی بر این است که در سریع‌ترین زمان ممکن صادر شود.
وی ادامه داد: امسال برای برخی از هیئات مذهبی که فضا‌های بزرگتری برای عزاداری لازم دارند، با آموزش و پرورش رایزنی‌هایی شده تا برخی از مدارس و ورزشگاه‌ها در اختیار این هیئات قرار گیرند. همچنین با نهاد‌ها و سازمان‌های دیگر اعم از شهرداری، ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.
امامی با اشاره به فعالیت رادیو اینترنتی محرم همزمان با محرم و صفر امسال، گفت: به درخواست اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌غربی، امسال همزمان با محرم و صفر برخی از  گروه‌های فعال در زمینه محرم و قیام سید الشهداء (ع)، هرروز به مدت ۴ ساعت و به صورت رادیو اینترنتی به شرح زیارت عاشورا، احکام عزاداری، اخلاق حسینی، جهاد تبیین و رابطه انقلاب اسلامی با قیام سید الشهداء (ع) خواهند پرداخت.
وی در رابطه با سایر برنامه‌های مختلف در ماه محرم، ابراز داشت: برنامه‌هایی همچون رونق بخشی روضه‌های خانگی، راه اندازی روضه‌های کوتاه در ادرات، تشویق مردم به اهدای خون، تشکیل هیات دانشجویی از طرف نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و آسیب شناسی هیئات مذهبی را جهت اجرا در نظرداریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در رابطه با اجرای برنامه سبط النبی (ع) ویژه استان‌های تلفیقی و با مرکزیت استان آذربایجان‌غربی، گفت: این ویژه برنامه که در سال‌های گذشته در بعضی از استان‌های کشور اجرا شده، قرار است امسال با برنامه‌های مختلفی اعم از تشکیل نشست‌های مشترک با علمای اهل سنت و حمایت از عزاداری‌های برادران اهل سنت انجام گیرد.
وی در رابطه با اجرای طرح بلوک بندی مساجد و هیئات مذهبی در استان آذربایجان غربی، گفت: طرح بلوک بندی مساجد و هیئات مذهبی، طرح بسیار خوبی است که در تبلیغات اسلامی اجرا شده، اما متاسفانه پیگیری مستمری در این زمینه انجام نشده و این طرح روی زمین مانده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، در رابطه با تعداد هیئات مذهبی در سطح استان، گفت: تعداد غیررسمی هیئات در سطح استان حدود ۳ هزار مورد است، اما تعداد ثبت شده در سامانه طوبی حدود یک هزار و ۲۰۰ هیات است که سازمان تبلیغات اسلامی از همه هیئات دعوت میکند که برای اخذ مجوز هرچه سریع‌تر اقدام کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار