کد خبر: ۴۹۴۶

درخشش دانش آموز خراسان شمالی در مسابقات قرآنی دانش آموزان کشور

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از درخشش ابوالفضل دامود، دانش آموز شیروانی در مسابقات قرآنی دانش آموزان کشور خبر داد.
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

درخشش دانش آموز خراسان شمالی در مسابقات قرآنی دانش آموزان کشور

سید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه ابوالفضل دامود، دانش آموز شیروانی پایه یازدهم در مسابقات قرآنی دانش آموزان کشور در رشته قرائت تحقیق رتبه دوم را کسب کرد، اظهار کرد: این مسابقات در تبریز برگزار شد و ۴ نماینده از خراسان شمالی در این مسابقات حضور داشتند و در حال حاضر امیدواریم زینب قلی‌زاده از شهرستان راز و جرگلان نیز در این مسابقات در رشته حفظ مقام اول را کسب کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در خراسان شمالی ۱۷۵۳ حافظ قرآن وجود دارد، ادامه داد: ۱۳۵۰ حافظ بالای ۱۰ سال و ۴۰۳ نفر زیر ۱۰ سال هستند.

وی با بیان اینکه طی امسال مدیر خانه قرآن اسراء خراسان شمالی رتبه دوم مسابقات خانوادگی قرآن و عترت بسیج را کسب کرد، افزود: این مسابقات در گروه‌های انفرادی، خانوادگی و گروهی برگزار شد که گروه خانوادگی هر یک از اعضاء خانواده در یک رشته از رشته‌های حفظ، تفسیر، مفاهیم و نهج البلاغه با خانواده مقابل از استان دیگر به رقابت پرداختند.

حسینی تأکید کرد: این مسابقات در ۲۲ تیر ماه در تهران آغاز و مراسم اختتامیه این مسابقات نیز ۲۳ تیرماه در تهران برگزار شد که از میان ۱۲ استان راه یافته، استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و مرکزی به مرحله پایانی راه پیدا کردند که در این مرحله نیز مدیر خانه قرآن اسراء خراسان شمالی توانست رتبه دوم را کسب نماید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار