کد خبر: ۵۰۹۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد؛

حضور بیش از ۱۰۰۰مبلغ دینی در هیئت‌های عزاداری استان مرکزی

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: بیش از ۱۰۰۰ مبلغ دینی در هزار و ۸۰۰ هیئت استان مرکزی به برپایی مراسم‌های عزاداری ایام محرم کمک می‌کنند.
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

حضور بیش از ۱۰۰۰مبلغ دینی در هیئت‌های عزاداری استان مرکزی

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام مهدی عباسی  اظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ مبلغ زن و مرد اعم از مبلغان بومی استان و مبلغانی از قم در هیئت‌های مذهبی استان مرکزی به برپایی مراسم‌های عزاداری ایام محرم کمک می‌کنند که اوج آن در روز تاسوعا و عاشورا است.

وی با بیان اینکه حدود هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی در استان مرکزی اقامه عزا کردند، افزود: هیئت‌های مذهبی استان مرکزی در صبح و عصر روز تاسوعا و عاشورا دسته‌روی محلی دارند و برخی هیئت‌های مذهبی به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه می‌روند و برخی به سمت مصلی شهرها حرکت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: ویژه برنامه مقتل خوانی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که روز تاسوعا از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مسجد حضرت ولیعصر (عج) در خیابان دروازه شهرجرد اراک و روز عاشورا از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مسجد امام علی (ع) شهرک معلم با حضور حجت‌الاسلام شامری برگزار می‌شود.

عباسی بیان کرد: اجرای تعزیه‌خوانی و اجرای نمایش‌های آئینی به‌ویژه در مناطقی که تعزیه‌خوانی سابقه دیرینه دارد یکی دیگر از برنامه‌های ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در استان مرکزی است و همچنین هیئت دانشگاهیان و دانش‌آموزی در استان نیز فعال هستند.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌های مذهبی تاسوعا و عاشورا تصریح کرد: نماز ظهر عاشورا توسط هیئت‌های مذهبی در هزار مسجد استان برپا می‌شود و همچنین در مصلی شهرها و مصلی بیت‌المقدس اراک نماز ظهر تاسوعا و عاشورا برپا خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار