کد خبر: ۵۲۷۷

کارگاه آموزشی «فرق و ادیان» ویژه مبلغان بابلسر و فریدونکنار برگزار شد

کارگاه آموزشی «فرق و ادیان» ویژه مبلغان و مبلغات شهرستان بابلسر و فریدونکنار در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابلسر برگزار شد.
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

کارگاه آموزشی «فرق و ادیان» ویژه مبلغان بابلسر و فریدونکنار برگزار شد

به گزارش نهضت، کارگاه آموزشی یک روزه «فرق و  ادیان» ویژه مبلغان و مبلغات شهرستان بابلسر و فریدونکنار با همکاری دفتر امام‌جمعه، اداره تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ و امور فرهنگی شهرستان بابلسر ۲۲ مردادماه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی  این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی، مدرس این دوره به مباحثی در باره ادیان، مذهب و فرق پرداخت و به معنای لغوی دین اشاره کرد و گفت: دین از لحاظ لغوی دارای معنای مختلفی نظیر حکم، قضا، جزا، شریعت، روش، طاعت، بندگی و... است.

وی با بیان این که دین را در دو تعریف عام و خاص می توان ارائه کرد، افزود: در تعریف عام، دین یعنی مجموعه باورها و قوانین عملی که عمل کردن به آن‌ها ضامن سعادت حقیقی انسان می‌شود. در تعریف خاص دین می توان گفت که مجموعه قوانین عقائدی، اخلاقی و احکامی با محوریت خدای عالم است، که یک مصداق دارد و آن هم اسلام است.

اسماعیلی با اشاره به موضوع دین به مطالبی در باره عقاید، احکام و اخلاق پرداخت و تصریح کرد: هدف و غایت دین سامان دادن به زندگی فردی و اجتماعی و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

مدرس دوره کارگاه آموزشی «فرق و ادیان» با اشاره به کارکردهای دین خاطرنشان کرد: کارکردهای دین در زندگی فردی موجب آرامش روحی روانی، امیدواری به زندگی، عملیاتی شدن اخلاق، امید به رستگاری، هدفمندی عالم خلقت و صبر می‌شود.

اسماعیلی در ادامه این کارگاه آموزشی به ارائه مطالبی در باره اقسام دین، ادیان توحیدی، اسلام و مشهورترین مذاهب اسلامی و فرقه‌های عقیدتی، مسیحیت و مهم‌ترین مذاهب و فرقه‌های مسیحیت، کتاب مقدس، عقاید مسیحیت، معاد، اعمال شرعی در مسیحیت، یهودیت، عقاید، احکام شریعت یهودیت، مشهورترین فرقه‌های یهود، ادیان غیر توحیدی از قبیل ادیان هندوئیسم، بودایی، سیک، کنفوسیوس، شینتو، تائو، جین، زرتشت و بهائیت پرداخت.

در پایان این کارگاه آموزشی به سؤالات و شبهات حاضران پاسخ‌های لازم داده شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار