کد خبر: ۵۵۲
مشاور زنان و خانواده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

ساختار جامعه در نظام حکمرانی، وارداتی است

مشاور زنان و خانواده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: نظام مدوّن دینی در تعلیم و تربیت دانشگاهی کشور وجود ندارد و دانش آموز و دانشجوی دختر ما باید در مدرسه و دانشگاه همان درس هایی را بخوانند که پسران می خوانند
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان دکتر سکینه اکبری مشاور زنان و خانواده مدیر کل در نشست با مسئولان انجمن های اسلامی دانش آموزی استان سمنان با انتقاد از عدم وجود نظام مدون دینی در تعلیم و تربیت دانشگاهی گفت: دانش آموز و دانشجوی دختر ما باید در مدرسه و دانشگاه همان درس هایی را بخواند که پسران می خوانند که در حقیقت با انجام این کار هویت دخترانه را از دختران سلب کرده و در پارادایم رقابت با پسران می اندازند. 
وی با بیان اینکه ساختار جامعه ی ما در نظام حکمرانی، وارداتی است و منجر شده ساختارها با ما همراهی نکند تاکید کرد: نباید اجازه دهیم نظام لیبرالیسم سرمایه داری جهانی که نظام بروکراتیک خود را در کشور گسترده برای ما بویژه برای زنان و دختران تعیین برنامه کند.
مشاور زنان و خانواده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه انسان ها یک هویت مشترک به نام روح و ذات انسانی دارند که می تواند به درجات عالی معنویت برسد تصریح کرد: خداوند برش جنسیتی به نام هویت برای زن و مرد ایجاد کرده و چون سلوک مرد و زن از یکدیگر جداست هرکدام باید با ابزار خود بندگی کنند. 

وجود زن مستعد رسیدن به عالی ترین درجات معنوی و عرفانی است

اکبری با بیان اینکه وجود زن مستعد رسیدن به عالی ترین درجات معنوی و عرفانی است افزود: زن ها بخاطر مسئولیتی که دارند باید رشد معنوی داشته باشند چون انسان تربیت می کنند.
وی با بیان اینکه بهترین توصیف و تحلیل از زنان و دختران در آثار امام و حضرت آقا و امام موسی صدر آمده است یادآور شد: حضرت امام (ره) فرمودند "هویت زن مسلمان امیّت جامعه است"، البته امیّت به معنای مادری زیستی نیست بلکه به معنای ربوبیت و تربیت جامعه است زیرا یک زن به تنهایی می تواند جامعه را تربیت کند.
مشاور زنان و خانواده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در بخش دیگری از صحبت های خود بر ضرورت خودشناسی زنان و دختران تاکید کرد و گفت: زنان و دختران ما در انتخاب تخصص و رشته ی تحصیلی باید ضمن توجه به برش جنسیت گرای خود، تخصص و رشته ای را انتخاب کنند که با هویت زنانه آنها سازگار باشد در غیر این صورت فرد بعد از پایان تحصیلات در هر مقطعی که باشد، متوقف خواهد شد چون خیلی از جریانات جامعه با او همسان و سازگار نبوده و به این نتیجه خواهد رسید که بسیاری از انتخاب های او  از اول اشتباه بوده است.
 
دختر نخبه مسلمان باید جزو خواص و فکر او متفاوت از عوام باشد

اکبری با تاکید بر اینکه یک دختر نخبه مسلمان باید جزو خواص باشد و ذهن و فکر او متفاوت از عوام باشد گفت: شجاعت، تحول گرایی، پیشروبودن، مسئولیت پذیری اجتماعی، الگو و جریان ساز بودن در محیط بیرونی، همت عالی و روحیه جهادی داشتن، خود محور نبودن و نگاه عمیق و بلند به مسائل دنیا بویژه جهان اسلام از دیگر شاخصه های دختر نخبه مسلمان است. 
وی با بیان اینکه اینکه پارامترهای نخبگی آن نیست که جامعه تعریف می کند گفت: همه دختران ما ذاتا نخبه هستند و باید خود را با استعدادها، ظرفیت،  توانایی و علایق خود سنجیده، ببینید در کدام عرصه می توانند اثر گذار باشند که دیگران نمی توانند، در این صورت قطعا در همان عرصه نخبه هستند.   
مشاور زنان و خانواده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان امید به آینده و خسته نشدن، خودشناسی، برنامه ریزی برای رشد و داشتن تحلیل های عمیق و کلان از محیط پیرامون را از الزامات نخبه بودن عنوان کرد

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار