کد خبر: ۵۷۴۴
به همت حوزه هنری لرستان

چهار دوره آموزشی در رشته های هنری برگزار می شود

این روزها حوزه هنری لرستان میزبان حضورهنرجویانی است که برای شرکت در«دوره های آموزشی رشته های هنری» به این مرکز مراجعه می کنند.
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

 

چهار دوره آموزشی در رشته های هنری برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری نهضت ، هم اکنون چهار دوره آموزشی در رشته های موسیقی، شعر، داستان نویسی و پخش و نقدر آثار سینمایی ایران و جهان در حوزه لرستان در حال برگزاری است که با استقبال خوبی نیز از سوی علاقمندان مواجه شده است.                                             

محمد حسین امیدی پور - مسئول واحد اموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان -  با اشاره به برنامه ریزی آموزشی ابراز داشت: یکی از مهمترین اهداف و رسالت های حوزه هنری ایجاد زمینه رشد استعدادها، خلاقیت های هنری از طریق آموزش، شناسایی، تربیت و تقویت جریان های فکری و هنری هنرمندان است و در این راستا حوزه هنری تمام تلاش خود را در زمینه کشف استعدادهای خلاق و هنرمندان متعهد و تشویق جوانان و نوجوانان با برگزار ی دوره های آموزشی خواهد داشت .

وی افزود: در برگزاری این دوره های آموزش تلاش شده با بهره گیری از اساتید مجرب زمینه و بستر لازم در جهت تشویق و ترغیب افراد برای گذراندن دوره های آموزشی، ارتقای مهارتی، ایجاد بستری در جهت کشف استعدادها و توانمندیهای هنرجویان و در خلق آثار و تولید آثار ارزشی و ارتقا سطح فکری و معرفتی جوانان و ارتقای توانایی و مهارت های هنرمندان جوان فراهم شود.

مسئول واحد اموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان اظهار داشت: یکی ازبرنامه های این واحد برگزاری سلسله کارگاه های پخش و نقد فیلم هر هفته با حضور فعالان سینمایی در حوزه هنری لرستان است، در این برنامه هر هفته یک اثر سینمایی با حضور علاقمندان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

وی، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی بیشتر فیلم سازان لرستانی با شیوه های نقد علمی آثار سینمایی و همچنین ارائه ی نمونه های برگزیده ی سینمای ایران و جهان در قالب این برنامه برای علاقمندان سینما عنوان کرد و افزود: برگزاری برنامه هایی از این دست میتواند به ارتقای سطح دانش سینمایی فعالان سینمایی در استان کمک کند و موجب تقویت بنیه ی علمی هنرمندان این رشته شود.

وی برگزاری سلسله کارگاههای آموزش تئوری و‌مبانی موسیقی را از دیگر برنامه های واحد برشمرد و افزود: در این جلسات، پیرامون ارتباط و پیوند مبانی موسیقی با نوازندگی سازهای ویولن و کمانچه مباحث آموزشی مطرح می شود.

لازم به ذکر است مختار فلاحی از اساتید موسیقی مدرس این کارگاه آموزشی است که جلسات کارگاهی آن به صورت دو هفته یکبار با حضور هنرجویان و علاقمندان این رشته موسیقی در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار می شود.

کیانوش کشوری - مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری لرستان - نیز در این زمینه گفت: هم اکنون جلسات هفتگی شعر فارسی و بومی و کارگاه داستان نویسی با حضورنوجوانان، جوانان و پیشکسوتان در حوزه هنری لرستان برگزارمی شود.

وی افزود: در کارگاه شعر ، ضمن شعرخوانی و نقد و بررسی و تحلیل تحلیل اشعار مباحث آموزشی و نکات ادبی هم در قالب موضوعاتی همچون وزن، عروض، قافیه، تصویر تخیل و شعر معاصر به منظور آشنایی هنرجویان مطرح می شود.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری لرستان تصریح کرد: در برگزاری کارگاه داستان نویسی که به صورت برگزاری کارگاه داستان نویسی مقدماتی با حضور علاقمندان نوجوان و جوان برگزار می شود مباحث آموزشی شامل تعریف داستان، تفاوت داستان با سایر قالب های نویسندگی ، طرح داستان، پیرنگ داستان ، شخصیت پردازی، زاویه دید، روایت… به هنرجویان آموزش داده می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزیهای واحد با هدف ایجاد زمینه رشد استعدادها، خلاقیت های هنری و ادبی از طریق شناسایی استعدادهای خلاق ادبی اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم واحد آفرینش های ادبی ایجاد باشگاه شعر و داستان به صورت تخصصی در زمینه های شعر کلاسیک، بومی، شعر نو، طنز ادبی، ترجمه ادبیات کودک و نوجوان … بوده که این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

سارا مهرآرا - مدرس کارگاه داستان نویسی - نیز دراین زمینه گفت : کارگاه آموزشی داستان نویسی با هدف آموزش ارکان و مبانی داستان نویسی از ابتدای مرداد ماه در واحد حوزه هنری لرستان شروع به جذب هنرجو کرده و در این دوره که حضور در آن برای عموم آزاد است ضمن جذب علاقمندان استعداد سنجی در بین هنرجوها نیز انجام می شود.

وی تصریح کرد: در کارگاه ابتدا داستان های منتخب ایرانی و داستان های مشهور جهان که مرتبط با سرفصل آموزشی نیز می باشند توسط هنرجویان خوانش می شود تا با نحوه صحیح خوانش داستان انس بگیرند و پس از آن مبانی تئوری آموزش داده می شود. در پایان نیز به صورت کارگاهی با مشارکت هنرجوها و به صورت پرسش و پاسخ و دریافت بازخورد مبانی آموزش داده شده واکاوی و تشریح کامل می شود.

وی در پایان اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی ؛ فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان به داستان نویسی است تا با بهره گیری از ظرفیت آموزشی موجود نسبت به گذراندن این دوره ویژه نهایت استفاده را داشته باشند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر