کد خبر: ۵۸۴۶
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در «اختتامیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان»:

دانش آموزان، موازنه جنگ نرم را تغییر دهند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه امروز باید موازنه جنگ نرم تغییر کند، از دانش آموزان خواست به عنوان« افسران میدان جنگ نرم»، وارد این کارزار شده و طریقه جنگ نرم را تغییر دهند.
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

دانش آموزان، موازنه جنگ نرم را تغییر دهند

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی -رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- در «اختتامیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان (بیدار تا صبح امید)» که با حضور مسئولین استان‌های اتحادیه دانش‌آموزی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شده بود گفت: عنوان چهاردهمین دوره شیرین است چرا که نشان از ثبات و پویایی است  و معتقدم این کنگره یکی از بهترین رویدادهای این نهاد اصیل و دیرپاست که به عنوان یک انجمن قدیمی جای خود را به خوبی پیدا کرده است و من شما دانش آموزان را همچون فرزندان خودم می دانم ، چرا که شما سرمایه‌های این کشور محسوب می‌شوید.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به حضور خود در هیأت دانش آموزی انصارالمهدی (عج) در یکی از شهرستان‌ها افزود: الحمدالله هیئت شجره طیبه انصارالمهدی دانش آموزی که دیشب هم در یکی از شهرستان ها در کنارشان بودیم تبدیل به محملی شده است و اگر تاکنون کسی این بچه‌ها را جدی نگرفته است اما شما با تفاوت در احوال محیط پیرامونی خود، این جدیت را به اثبات رساندید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی با بیان اینکه خیلی دوست داشتم به عنوان یکی از مسئولین در برنامه‌های شما حضور می‌داشتم و مورد مطالبه قرار می‌گرفتم از دانش آموزان خواست اگر نکته‌ای در رابطه با سازمان تبلیغات اسلامی یا شخص وی دارند به صورت مکتوب آن را به دست وی برسانند.

جدی گرفتن اتحادیه، تشکل و دانش آموز نیازمند ادا و شعار نیست

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی  در ادامه افزود: من به یک مساله مهم اشاره می‌کنم و آن این است که جدی گرفتن اتحادیه، انجمن، تشکل و دانش آموز نیازبه ادا و شعار ندارد، بلکه مهم این است که «آیا مساله های مهم می‌تواند شما را وارد میدان بکند یا نه؟ یا آیا شما وارد میدان می‌شوید یا خیر؟».

وی با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت: یک روزی در این مملکت جنگ شد و تعدادی دانش آموز شهید شدند و آن کسی جدی و مهم شد که وارد میدان شد. لذا سؤال این است که «میدان و کارزاری که امروز این جامعه با آن مواجه است کدام است؟ و آیا شما در این میدان حضور دارید یا خیر؟».

به گفته حضرت آقا، دانش آموزان افسران میدان جنگ نرم هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: حضرت آقا حرف‌هایشان را در مورد شما بیان کردند و شما قرار است که افسران این جنگ نرم باشید و این تعبیر افتخار آمیزی است و من هم شما را با این عنوان قبول دارم و معتقدم که شما می‌توانید گام های موثری را بردارید.

امروز ، مردم زیر بار آتش دشمن هستند

حجت الاسلام والمسلمین قمی اظهار داشت: ما به هنگام کارزار باید بدانیم که از کجا درحال ضربه خوردن هستیم و مهم است که آن آتش دشمن را خاموش کنیم. تلخی شهادت شهید فخری نژاد این بود که محافظین وی نمی‌دانستند که از کجا تیراندازی می‌شد. این جامعه قیام کرده که در حال پیمودن مسیر به سمت قله‌های سربلندی است ، امروز زیر بار آتش دشمن است و شاید تحریم، ساده‌ترین این آتش باشد.

باید طرز جنگیدن ما تغییر کند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سؤال اینجاست که چه چیزی موازنه جنگ را برهم خواهد زد ،  به قول شهید باقری این نوع جنگیدن به درد ما نمی‌خورد و باید طرز جنگیدن ما عوض شود. یک روزی بچه‌های ما با قایق‌های تندرو که شاید برخی از آنان هم سن و سال شما بودند ناوهای هواپیمابر را مجبور به عقب نشینی می‌کردند. امروز هم می‌شود با پهپاد تکلیف ناو هواپیمابر را تعیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد جهاد تبیین خاطر نشان کرد: «امروز حضرت آقا فرمودند این قوم قیام کرده حواسش به وضعیت دشمن باشد چرا که دشمن امروز بیش از اقتصاد و بیش از امنیت، تمرکزش به هجمه تبلیغاتی است» و آقا نام آن را «جهاد تبیین» گذاشتند.

رهبری طی چندین ماه بیش از 50 بار به جهاد تبیین اشاره داشتند

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری طی چندین ماه بیش از 50 بار به جهاد تبیین اشاره داشتند و این تکرار نشان از مهم بودن این مساله است، این درحالی است که اگر عبارات دیگر ایشان همچون جنگ روایتها، تحریف را مد نظر داشته باشیم نزدیک به 170 بار در کمتر از یک سال به شما افسران این موضوع را فرمودند. حتی ایشان در گام دوم انقلاب اسلامی نیز ریشه‌ترین موضوع جهاد تبیین را «امید آفرینی» عنوان کردند لذا اگر روایت‌ها را به درستی روایت کنیم بی شک، امید آفرینی را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به شعار چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به نام «بیدار تا صبح امید» گفت: برای بیدار کردن آدم ها از جهالت، نیازمند روشنگری هستیم که مصداقی از جهاد تبیین است. از سوی دیگر؛ بیداری آدم ها نیاز به امید دارد هرچند هنگامی که صبح اصلی بدمد، امید واقعی نیز نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز این جامعه به حضور شما در جنگ روایت‌ها، به جهاد تبیین، به نشر خوبی‌های شما دانش آموزان نیازمند است.

باید شما دانش آموزان ورق‌های جهاد تبیین را برگردانید

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر قشر دانش آموزان اظهار داشت: من مطمئن هستم که نوجوانانی همچون شما ورق‌های جهاد تبیین را برمی گردانید چرا که به ابزار جدید، به پیام و محتوا آشنا هستید و باید به قالب و روش هم مسلط شوید. این درحالی است که امروز نوجوانان و دبستانی‌ها نیز وارد جهاد تبیین شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قمی در پایان اظهار داشت: شما دانش آموزان مأمور به جهاد تبیین هستید و انشاالله هنگامی که سه ساله این کنگره طی شد باید کارنامه مجاهدت خودتان را در جهاد تبیین به حضرت آقا تقدیم کنید و آن زمان است که باید همگان ناگزیر به جدی گرفتن شما باشند.   

تعداد بازدید : 10
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار