کد خبر: ۵۹۳۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تأكيد كرد:

لزوم توجه مسئولان به تولیدات هنری شعائر اسلامی

صبح امروز در آئینی از اثر فاخر هنری" انا من حسین " که به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی تهیه و تولید شده، رونمایی شد.
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۲

لزوم توجه مسئولین به تولیدات هنری شعائر اسلامی /ضرورت حمایت جدی دولت از حوزه های فرهنگی/استفاده از موسیقی در  تعظیم و ترویج  شعائر حسینی

به گزارش ایده آل خبر – لیلا پاکیزه – حجت الاسلام والمسلمین مهدوی در این جلسه بیان داشت:  هرکس علامت ها و نشانه های خدا را بزرگ بدارد مصونیتی برای افراد جامعه را بدنبال خواهد داشت.

با بزرگ نگه داشتن نهضت اباعبدالله الحسین کانونهای فساد فرو خواهد ریخت.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان تصریح کرد: اگر کسی شعائر و علامتهای حکومت خدا را به روشهای مختلف بزرگ بدارد  و مایه جان گرفتن جانها شود به علو درجات خواهد رسید.

وی افزود: با نیم نگاهی به شبکه های معاندین متوجه خواهیم شد، که این روزها در راستای تخریب مراسم اربعین  و نهضت اباعبدالحسین تلاش های زیادی دارند، چون دیده اند با بزرگ نگه داشتن نهضت اباعبدالله الحسین کانونهای فساد فرو خواهد ریخت.

 

نقش اصحاب رسانه در به تصویر کشی شعائر الهی

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی نظام استکبار و حیات تمدن شهوت پرست غربی که تمام انرژی خود را برای انحطاط مکتب حسینی و نظام انقلاب اسلامی بسیج کردند باید اصحاب رسانه و هنر با خلق آثار فاخر شعائر الهی را پررنگ تر از همیشه به تصویر بکشند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر هشدار رهبری بر بهره گیری از افکار جوانان انقلابی تصریح کرد:  امروز بهانه ای است تا از جوان دهه هفتاد که حرکت استکبار سوزانده دارند و با فعالیت های چالش برانگیز برای غرب همچون حرکت جوانان لنگرودی در اثر هنری سلام فرمانده  تمام مستضعفین را برای مبارزه با استکبار جهانی آماده سازند.

وی افزود: متاسفانه مصطفی احمدی که  با استفاده از ابزار موسیقی به  تعظیم و ترویج  شعائر حسینی، پرداخت  مانند همه حرکتهای نظام  اسلامی که با غربت مواجه  شده است، براین اساس   امید است همه مسئولان فرهنگی برای این آثار فاخر  در حوزه جنگ رسانه ای حمایت کنند.

مهدوی یادآور شد: در بسیاری از کنسرت های موسیقی که نشان از فرهنگ دینی ندارند شاهد حمایت از دستگاههای دولتی هستیم اما متاسفانه  جوانانی که با تکیه بر هویت ملی و اسلامی که در صدد خلق آثار فاخر هستند آنچنان که باید  مورد توجه قرار نمی گیرند.

امروز کاری که فائزه هاشمی هویت سوز و غرب زده نکرد بعضی از عناصر نفوذ یافته در دولت انجام می دهند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم حمایت دولت در حوزه های فرهنگی به مثابه حوزه اقتصادی تصریح کرد: امروز انتظاری که از دولت انقلابی در حوزه فرهنگی می رود این است که اهتمام ویژه به حوزه فرهنگی مانند حوزه اقتصادی داشته باشند اما  متاسفانه پس از گذشت یک سال از استقرار دولت از حمایتی در حوزه فرهنگ دیده نشد. و به عبارتی در بعضی از تصمیم های فرهنگی این روزها با یک نوع انفعال و ارتجاع هویت سوز روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: امروز کاری که فائزه هاشمی هویت سوز و غرب زده نکرد بعضی از عناصر نفوذ یافته در دولت انجام می دهند.

تولید اثر هویت بخشی بر مبنای هویت ملی و دینی نباید مورد بی مهری قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی تاکید کرد: حقیقتا برای بنده قابل درک نیست که با نشانه گرفتن هویت زنان ما که موجبات فسخ هویت زن ایرانی را فراهم کرده اند و چرا باید در مقابل یک هجمه سکوت کرد.  تولید اثر هویت بخشی بر مبنای هویت ملی و دینی نباید مورد بی مهری قرار گیرد

نباید به بهانه شادی،  زنان ایرانی  را به مسلخ بازی بازیگران کشاند.

مدیرکل سازمان تبلیغات گفت: شادی زن ایرانی و نشاط زن ایرانی یکی از ضرورت هایی است  که دین و شریعت بدان توجه دارد اما نباید به بهانه شادی،  زنان ایرانی  را به مسلخ بازی بازیگران همچون فیفا کشاند.

تفاوت بین نشاط و سرمستی هویت سوز زن ایرانی

وی افزود: هیچ مرجع تقلیدی  وهیچ دلسوز انقلابی مخالف نشاط و شادابی زن ایرانی نیست فقط فرق بین نشاط و سرمستی هویت سوز زن ایرانی مورد بحث است.

هنر باید از جوشش‌های درون مردم اتفاق بیفتد نه اینکه سفارشی باشد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان نیز با اشاره به نقش اباعبدالله الحسین (ع) در جنگ تمدنی آینده، تصریح کرد: پیوند بین جریان مهدویت و جریان ابا عبدالله (ع) واضح است و اگر قرار است اتفاقی در جهان بیفتند باید از مسیر ابا عبدالله (ع) به مسیر انتظار  و مهدویت برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی با بیان این که باید از پنجره هنر، مفاهیم عمیق دینی را به فرزندان خود انتقال دهیم، گفت: سرود سلام فرمانده آمد و مفهوم عشق و امام زمان (عج) را به دنیا فهماند و شاید نخستین بار بود که این اتفاق در جهان افتاد.

وی  با بیان اینکه هنر باید از جوشش‌های درون مردم اتفاق بیفتد نه اینکه سفارشی باشد، گفت: برکت این‌گونه کارها مردمی بودن آن است و البته که باید توسط مسئولان مربوطه ارج نهاده و از آن حمایت شود.

پوریوسفی با بیان اینکه اسلام دین هویت‌ساز است ، گفت:  ما نیازی نداریم که با قرار گرفتن در مسیر پوسیده غرب برای جوانان خود تمدن سازی کنیم.

وی افزود: در رأس تمامی امور هویت ساز ایرانی و اسلامی حضرت امام حسین (ع) قرار دارد که به خوبی می‌تواند الگوساز و تمدن ساز باشد.

نقش قدرت رسانه‌های داخلی

مجتبی احمدی، خواننده گیلانی اثر «انا من حسین» با اشاره به سه بخش این اثر اظهار کرد: وحدت بین شیعه و سنی، ماندگاری یاران و کسانی که به اربعین حسینی می‌روند از بخش‌های مختلف این اثر حسینی است.

احمدی با اشاره به قدرت رسانه‌های داخلی بیان کرد: این فضای رسانه‌ است که آثار هنرمندان را مورد توجه و حمایت مردم قرار می‌دهد، کاری که از دل بیاید حتماً بر دل خواهد نشست.

گفتنی است در پایان این نشست خبری از اثر فاخر انا من حسین  (نماهنگی با مضمون اربعین و با اجرای مصطفی احمدی) رونمایی شد .

همچنین شایان ذکر است که این اثر امشب ساعت ۲۱:۳۰ از طریق سایت های معتبر منتشر وپخش  و در اینده نزدیک در شبکه های مختلف سیمای ایران پخش خواهد شد .

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار