کد خبر: ۵۹۵۳

شریکه الامامی که مسجد را پایگاه آموزش کودکان کرده است

شریکه الامامی که قریب به شش سال است که در مسجد محل برای کودکان و نوجوانان کلاس های آموزشی برگزار می‌کند. وی در این کلاس‌ها معارف و احکام دینی و قرآن را به بچه‌های ۷ تا ۱۲ آموزش می‌دهد.
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
 
                                                                                     شریکه الامامی که مسجد را پایگاه آموزش کودکان کرده است
به گزارش پایگاه خبری نهضت، زهره حسنی، شریکه الامام  ۲۸ ساله، همسر حجت الاسلام حسین باقرپور امام مستقر شهرستان جنگل استان خراسان رضوی است، این زوج دو پسر شش و سه ساله دارند، که به همراه همسرش دو سال است که در شهرستان جنگل از توابع خراسان رضوی مستقر هستند.خانم حسنی در این مدت عمده تمرکز خود را بر انجام کارهای فرهنگی برای نوجوانان و کودکان گذاشته است.
 
آشنا کردن کودکان با احکام دینی  

شهرستان جنگل در جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد، شهری با شش هزار نفر جمعیت که شرایط فرهنگی خاصی دارد و به دلیل همین شرایط خاص فرهنگی و علاقه شخصی به کار کردن با بچه‌ها، خانم حسنی تصمیم گرفت بیشتر فعالیت هایش به عنوان شریکه الامام در حوزه کودکان باشد.این شریکه  الامام می‌گوید: مردم در این منطقه عموما اطلاع زیادی از احکام و مسائل شرعی نداشتند، طبیعتا آموزش نکاتی مثل احکام و روخوانی قرآن به بزرگترها سخت و کم اثرتر است، از طرفی خیلی این کار کردن با کودکان و نوجوانان را دوست دارم به طوری که وقتی با بچه ها هستم گذشت زمان را حس نمی کنم، بعد از صحبت کردن با همسرم به این نتیجه رسیدیم که من در این بخش فعال باشم.

شریکه الامامی که مسجد را پایگاه آموزش کودکان کرده است

برگزاری کلاس های آموزش و سرگرمی برای کودکان

در مدت دو سالی که خانم حسنی در حوزه کودکان فعالیت می‌کند، برنامه های گوناگونی را برای این گروه سنی از دایر کردن کلاس های قرآن و گروه سرود گرفته تا آشپزی و اردو را آنهم فقط با کمک دو مربی دیگر برگزار کرده است.به لطف خدا این فعالیت‌ها با استقبال خوب بچه ها روبرو شده است و اگر یکی دو روز به دلایلی خانم حسنی در مسجد و بین کودکان و نوجوانان حاضر نباشد مرتبا با وی تماس می‌گیرند که زودتر بازگرد. و کلاس ها را برگزار کند.حسنی امیدوار است احکام و مسائلی که به بچه ها یاد می دهد از طریق آن‌ها به خانه‌ها منتقل شود و روی دیگر اعضای خانواده نیز اثرات لازم را بگذارد.این شریکه الامام خاطره جالبی هم در این رابطه دارد که اینگونه روایت می‌کند: احکامی درباره ی حد حجاب و مسائل ابتدایی احکام دختران آموزش دادم روز بعد مادر یکی از بچه ها آمد از من خیلی تشکر کرد و گفت: من این نکته و احکام راجع به حجاب را نمی دانستم وقتی دخترم به من توضیح داد خیلی خوشحال شدم وقتی از دخترم پرسیدم این نکته را از چه کسی یاد گرفته است اسم شما را آورد من امروز آمده ام تا از شما تشکر کنم.

شریکه الامامی که مسجد را پایگاه آموزش کودکان کرده است      

حضور در مساجد و مدارس مختلف

برنامه های مختلفی که  برای کودکان برگزار می کند، منحصر به مسجدی که همسرش در آن فعالیت دارد، نیست بلکه در مساجد و حتی مدارس مختلف شهرستان جنگل اجرا می‌شود.این بانوی فعال می‌گوید: اکنون نزدیک به شش سال است که مشغول برگزاری کلاس و اردو برای بچه های هفت تا ۱۲ سال هستم، حتی برای اجرای برنامه هم به مدارس دعوت شده ام که سعی کردم متناسب با سن و ظرفیت بچه ها احکام و مطالب دینی را برایشان بازگو کنم.

شریکه الامامی که مسجد را پایگاه آموزش کودکان کرده است

گروه سرود دختران «حلقه محب الرقیه(س)»

تشکیل و فعالیت گروه سرود دختران یکی از فعالیت هایی که این شریکه الامام به طور جدی پیگیری می کند و فعالیت گروه سرود دختران «حلقه محب الرقیه(س)» از نتایج این تلاش است. گروهی که حسنی خیلی به آن افتخار می کند یک گروه سرود متشکل از ۱۰۰ دختر کودک و نوجوان باانگیزه که به طور مرتب در تمرین ها شرکت می کنند تا بتوانند سرودهایی مثل «سلام فرمانده» و سرودهای دیگر را اجرا کنند.خانم حسنی توضیح می‌دهد: من هر هفته ۴ مرتبه باند از خانه به مسجد می‌بردم و با بچه ها تمرین می‌کردم تا به شعر و سرود مسلط شوند و بتوانند آن را اجرا کنند و تاکنون این سرودها را در نماز جمعه و زینبیه شهرستان جنگل اجرا کرده اند و خیلی مورد استقبال قرار گرفت تا جایی که امام جمعه از بچه های گروه سرود تقدیر کرد.

شریکه الامامی که مسجد را پایگاه آموزش کودکان کرده است

ماجرای فعالیت های خانم حسنی در عین اینکه داستان یک بانوی شریکه الامام فعال و پویا است از بانویی حکایت می کند که توانایی و علاقه اش را به درستی شناخته و از این علاقه و توانایی در راه شناساندن دین و احکام الهی به نوجوانان و کودکان با محوریت مسجد  استفاده کرده است.

ارسال نظر