کد خبر: ۵۹۵۸

نشست هم اندیشیه کارگروه دبیران خانواده متعالی در فارس برگزار شد

حجت الاسلام قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در این نشست گفت : سه محور ازدواج ، طلاق و جمعیت اصلی ترین مباحث گفتمان جمعیت و خانواده متعالی است . برگزاری دوره آموزش مربی گری تخصصی برای رفع آسیبهای اجتماعی در جامعه و ارائه راهکار یکی از اهداف گفتمان خانواده است .
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، صبح امروز ، در نشست هم اندیشی کارگروه دبیران که از سلسله نشستهای گفتمان خانوده متعالی است ، اصلی ترین مباحث گفتمان جمعیت و خانواده متعالی را ، سه محور طلاق ، ازدواج و جمعیت عنوان کرد و گفت : در بحث خانواده متعالی که چندی است با رویکرد تحکیم خانواده بر اساس آموزهای دینی و الگوپذیری از سیره و زندگی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و امامان معصوم علیه سلام شکل گرفته ، مسئله ازدواج و فرزند آوری و جمعیت ، همچنین طلاق و علت ها و آسیب های آن مد نظر قرار گرفته است .

وی افزود : تشکیل شش کارگروه مختلف به منظور تسهیل در برنامه ریزی دقیق در اساس نامه گفتمان خانواده متعالی دیده شده است .

وی هدف از برگزاری کارگروه نشست هم اندیشی دبیران ، معرفی و بررسی اولین دوره آموزش تربیت «مربی تخصصی خانواده» در فارس عنوان کرد ، تاکید کرد : در سفری که حجت الاسلام ابوترابی مدیرکل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به فارس داشت ، این دوره آموزشی به این استان اختصاص داده شد.

حجت الاسلام قانع در تشریح این دوره آموزشی گفت : فراخوان این دوره به زودی انجام می پذیرد و تعداد 70 نفر در این دوره شرکت داده می شوند . تعداد40 نفر در شیراز و ما بقی برای مناطق محروم استان در نظر گرفته شده اند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد : مرحله اولبه این دوره آموزشی بصورت  حضوری  طی چهار روز برگزار و در مرحله دوم آموزش به صورت مجازی طی ۷۰ ساعت انجام می شود و در پایان آزمون نهایی برگزار و به شرکت کنند گان گواهی مربی گری تخصصی خانواده اهدا می گردد . 

 

ارسال نظر