کد خبر: ۵۹۹
مدیر هماهنگی و نظارت بر مدارس صدرای استان اردبیل:

رکن اصلی فعالیت مدارس «صدرا»، تربیت نیروهای دینی و انقلابی است

«علی دژبانی»،مدیر هماهنگی و نظارت بر مدارس صدرای استان اردبیل گفت: مدارس صدرای اردبیل با هدف تعمیق باورهای دینی در بین نسل نوجوان و جوان در اردبیل فعالیت می‌کند.
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

اساس فعالیت مدارس صدرا تربیت نیروهای دینی و انقلابی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، «علی دژبانی»، مدیر هماهنگی و نظارت بر مدارس صدرای استان اردبیل با اشاره به نوزدهمین سالگرد تأسیس سازمان مدارس صدرا، مهم‌ترین هدف فعالیت این مدارس را آموزش همراه با تربیت دینی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: نوجوانان و جوانان در محیط تربیتی منطبق با آموزه‌های دینی، با استفاده از روش‌های آموزشی و تربیتی، آینده‌ای روشن برای جامعه فراهم می‌سازند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر مدارس صدرای استان اردبیل به نحوه فعالیت مدارس صدرا اشاره کرد و گفت: رشته علوم و معارف اسلامی یکی از چهار رشته نظری مصوب آموزش‌وپرورش است که مجوز راه‌اندازی آن منحصراً ازسوی شورای عالی آموزش‌وپرورش برای اشخاص حقیقی و حقوقی با معیارهای گزینشی خاص صادر می‌شود که این موضوع به لحاظ ارزش و اهمیت این رشته تحصیلی است.

وی از فعالیت دو مدرسه صدرا در استان اردبیل خبر داد و گفت: در استان اردبیل دو مدرسه علوم و معارف اسلامی شامل مدرسه دخترانه در مرکز استان از سال ۸۶ و مدرسه پسرانه در شهرستان مشگین شهر از سال ۸۷ فعالیت می‌کنند که در طی مدت فعالیت، موفقیت‌های تحصیلی و قبولی در دانشگاه‌های سراسری را ثبت کرده‌اند.

دژبانی به مزایای تحصیل در مدارس صدرا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه رشته علوم و معارف اسلامی دارای شرایط خاص آموزشی و تربیتی است، لذا در این مدارس از کادر آموزشی مجرب و کارآزموده استفاده می‌شود و کلاس‌های فوق‌برنامه و دوره‌های ویژه علمی، اخلاقی، مباحثه دروس و اردوهای مختلف از برنامه‌های این دبیرستان است، بنابراین موفقیت دانش آموزان تضمین می‌شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر مدارس صدرای استان اردبیل با تأکید بر اینکه دانش آموزان این مدارس باید روحیه تلاش و پشتکار و مجاهدت علمی داشته باشند، اظهار کرد: نگاه نخبه پروری در مدارس علوم و معارف اسلامی سبب شده است که فارغ‌التحصیلان این رشته از حیث علمی و تربیتی به‌عنوان نیروهای تأثیرگذار در جامعه بوده و شرایط علمی فارغ‌التحصیلان این رشته، زمینه‌ای است که بتوانند در نهادها و مراکز دولتی یا خصوصی و پژوهشکده‌ها جذب شوند.

وی از تحصیل ۱۷۸ نفر دانش‌آموز در مدارس صدرای استان اردبیل خبر داد و گفت: در اردبیل ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دختر و در مشگین شهر ۷۸ نفر دانش‌آموز پسر، در مجموع با فعالیت ۴۱ نفر کادر آموزشی به تحصیل در رشته علوم و معارف اسلامی صدرا می‌پردازند که در سال گذشته ۱۲ نفر در دانشگاه‌های سراسری قبول‌شده‌اند.

دژبانی افزود: فارغ‌التحصیلان رشته علوم و معارف اسلامی همانند فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها می‌توانند هم در دانشگاه و هم در حوزه ادامه تحصیل دهند، اما تحصیل در این مدارس بستر را برای تحصیل در حوزه مهیا کرده و یکی از مزایای این رشته این است که فارغ‌التحصیلان می‌توانند از پایه سوم حوزه علمیه شروع به تحصیل کنند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر مدارس صدرای استان اردبیل، در پایان به وجود مشکل ساختمان مدرسه صدرای مشگین شهر اشاره کرد و گفت: مدرسه صدرای مشگین شهر، ساختمان فرسوده و در مکان نامناسب شهر قرار دارد که هم ازلحاظ کیفیت ساختمان و هم ازلحاظ دسترسی و مسیر مناسب، نیازمند رسیدگی و تخصیص اعتبار جهت احداث ساختمان مناسب است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار