سازمان سینمایی سوره | همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه؛
جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ برگزیدگان خود را شناخت
مسئول اداره راهبری محتوای تبلیغی اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات :
مسئول اداره راهبری محتوای تبلیغی اداره کل امور مبلغین معتقد است یکی از هجمههای جدی به جمهوری اسلامی و بانوان ایرانی، تخریب «فعالیتهای اجتماعی و آزادی زنان» است و بیجهت نیست که در اغتشاشات اخیر نیز ، بحث زنان و آزادیهای اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام رضا زندوکیلی، مسئول اداره راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار نهضت ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) با بیان اینکه اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی، رسالت راهبری محتواهای تبلیغی را در مناسبتهای تبلیغی، بویژه در مناسبتهای اصلی تبلیغی، بر عهده دارد اظهار داشت: ما با بررسیهای کلان در فضای تبلیغی کشور و همچنین رصد فرمایشات مقام معظم رهبری و استفاده از فرصت فاطمیه برای پرداختن به شخصیت زن؛ به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر یکی از هجمههای جدی به جمهوری اسلامی و بانوان ایرانی، «فعالیتهای اجتماعی و آزادی زنان» است و شاید بیجهت نباشد که در اغتشاشات اخیر هم، یکی از کانونهای اصلی، بحث زنان و آزادیهای اجتماعی بوده است.
وی اضافه کرد: با بررسی فضای موجود و تحلیلهای دقیق، متوجه یکسری از فعالیتهای شبکهای در کشور میشویم که شباهتی به فعالیت انقلابهای جنسی دارد و در برخی از کشورهای دیگر هم رخ داده است؛ یعنی به بهانه زن و آزادی شروع شده و به درهمشکستن ساختارهای ملی نظام و دولت منتهی میشود. بزرگترین هجمه نسبت به جمهوری اسلامی که حضرت آقا هم به آن اشاره داشتند، بحث عدمهمراهی دین و پیشرفت است؛ یعنی دشمن تلاش میکند ثابت کند با «دینداری» پیشرفت حاصل نمیشود.
مسئول اداره راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه، دشمن همواره درصدد بزرگنمایی مشکلات است و حوزه زنان و پیشرفتهای آن از مواردی است که بر روی آن تمرکز دارند؛ خبر داد اداره راهبری محتوای تبلیغی، موضوعات پژوهشی «مجموعهٔ حسینیه اندیشه» را برای مقابله با چنین هجمههایی، مورد توجه جدی قرار داده است.
حجت الاسلام زندوکیلی گفت: زنها در جمهوری اسلامی با دو نگاه کلان روبرو هستند؛ اول؛ نگاهی متأثر از غرب و دوم، نگاه سنتی که زن را در پردهنشینی و خانهنشینی خلاصه میکند. اما الگوی سومی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه زنان میتوانند علاوه بر اینکه در سه حوزهٔ فردی، خانوادگی و اجتماعی اثرگذار باشند، از آزادیهای خاص خودشان نیز برخوردار باشند.
وی همچنین خبر داد، «بازخوانی سیرهٔ حضرت زهرا (س) در رهبری عواطف اجتماعی»، ایده محتوایی و موضوع مورد حمایت واحد راهبری محتوای تبلیغی است چرا که حضرت زهرا (س) در بعضی از مقاطع تاریخی که کار دین و جبهه حق، گره میخورد، وارد میدان میشد و گره گشایی میکرد.
به گفته حجت الاسلام زندوکیلی، در مقاطعی که حتی امیرالمؤمنین (ع) هم نمیتوانست راه گشا باشند، حضرت زهرا (س) از جایگاه زنانه خود، وارد میدان میشدند و نقشه دشمنان را در هممیشکستند و با رهبری عاطفی زنانه خود، حتی مردان جامعه را نیز به حرکت درمی آوردند.
مسئول اداره راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همانگونه که مرد اقتدار دارد، زن هم از قدرت عاطفی برخوردار است و از آنجایی که این قدرت عاطفی، قدرت نامحسوس، پنهان و دیدهنشدنی است، میتوان در جوامع بشری از آن به عنوان «قدرت پنهان» نام برده شود؛ البته منظور از قدرت پنهان، همان مدیریت عواطف اجتماعی است که خداوند به زنان اعطا کرده است. بر این اساس، این محتوا با کمک مجموعهٔ «حسینیه اندیشه» و حجتالاسلام محمدصادق حیدری تولید شده و بعد از مشورت با برخی از مشاهیرِ خطبا، اردوی سه روزهای نیز با بزرگانِ عرصه منبر و تبلیغ در شهر مقدس مشهد برگزار شد و بعد از جلسات متعدد؛ این ایدهٔ محتوایی در دو کتاب برای دو مخاطب اصلی تولید شد؛ اول کتاب «قدرت پنهان ۱» برای مخاطب خاص در فضاهای علمیتر و نخبگانی و دوم، کتاب «قدرت پنهان ۲» برای عموم مبلغین تولید شد.
به گفته وی، کتاب قدرت پنهان ۱، حاصل کارهای پژوهشی مجموعهٔ حسینه اندیشه و کتاب قدرت پنهان ۲ نیز حاصل تلاش گروه محتوایی شهید سلیمانی است. این دو کتاب در کنار هم میتوانند مجموعه کاملی را برای مبلغینی که در حوزه منبر و خطابه فعالند رقم بزند.
مسئول اداره راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خبر داد این دو کتاب از تاریخ بیستم آذر ۱۴۰۱ برای استانهای درخواست کننده ارسال و نسخه الکترونیکی آن نیز در سامانهٔ شمع بارگذاری شده است.
2022-12-25
T
T