کد خبر: ۶۰۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

اربعین نماد معرفی اسلام ناب شیعی در جهان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اربعین حسینی (ع) ابعاد ملی، بین‌المللی و جهانی دارد، گفت: مراسم اربعین در واقع نماد معرفی اسلام ناب شیعی به دنیا است.
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان و در جمع خبرنگاران بر اهمیت برنامه‌ریزی و به میدان آمدن تمام ظرفیت‌ها در این روز باشکوه تاکید کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرستان در برگزاری باشکوه این مراسم ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه نشست هماهنگی مراسم پیاده روی اربعین جاماندگان حسینی در شاهرود با حضور امام جمعه، فرماندار و دستگاه‌های مرتبط با این آئین نمادین و با شکوه حضور داشتند، افزود: یکی از ابعاد مورد بحث در این نشست پشتیبانی از موکب ها بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه پیاده روی اربعین جاماندگان حسینی قرار است صبح اربعین در جاده شاهرود - بسطام از سه راهی مجن تا امامزاده ابوالقاسم (ع) بسطام برگزار شود، بیان کرد: پیش بینی می‌شود حضور مردم حتی از سال قبل هم باشکوه‌تر باشد چرا که گروهی از مردم توفیق حضور در پیاده روی اربعین را به دلیل مسائل مختلف نداشتند و این فرصت را غنیمت می‌شمارند.

عبدالهی با بیان اینکه حضور سال گذشته مردم، غافلگیر کننده و امید بخش بود، گفت: مسائل اجرایی و عملیاتی پیاده روی اربعین به خصوص مسئله امنیت، انتظامات و مسائل مرتبط با ترافیک در مسیر امامزاده سید ابوالقاسم (ع) بسطام در نشست هماهنگی مورد بحث قرار گرفته است.

وی افزود: سلامت شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین جاماندگان حسینی همچنین پشتیبانی از موکب‌های حسینی که توسط هیئت‌ها و مساجد و پایگاه‌های مردمی راه اندازی خواهد شد، از دیگر مباحثی است که با حضور مسئولان شهرستان شاهرود بر روی آن بحث صورت گرفته و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه بیان کرد: موکب ها همزمان با روز اربعین در شهرهای شاهرود، بسطام و روستاهای محدوده دو شهر مستقر خواهند شد و همچنین دستورات لازم برای پشتیبانی از آنان توسط فرماندار شاهرود داده شده است.

عبدالهی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره اهمیت اربعین و با تاکید بر ابعاد ملی، بین‌المللی و جهانی این آئین معنوی گفت: زیارت اربعین، سنتی که به خصوص در سال‌های اخیر به خوبی برگزار می‌شود، در واقع نماد معرفی اسلام شیعی در جهان است.

وی گفت: با وجود اینکه ده درصد از مردم کشور در پیاده روی اربعین کشور عراق حضور دارند، شایسته بود که برای آحاد مردم از اقشار مختلف که امکان حضور در این مراسم معنوی را به هر دلیلی نداشتند، برنامه‌ریزی صورت گیرد لذا امسال نیز به مانند سال قبل پیاده روی اربعین جاماندگان حسینی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار