کد خبر: ۶۱۸۷
رئیس حوزه هنری در نشست با فرماندار سامان

شهرستان سامان می‌تواند میزبان جشنواره شعر آیینی کشور باشد

احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در دیدار با فرماندار شهرستان سامان خبر داد شهرستان سامان با وجود شاعران، چون عمان، دهقان، قطره سامانی می‌تواند میزبان جشنواره شعر آیینی کشور باشد.
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

شهرستان سامان می‌تواند میزبان جشنواره شعر آیینی کشور باشد

به گزارش پایگاه خبری نهضت، احسان قائدی - رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری - در دیدار با فرماندار شهرستان سامان افزود: شهرستان سامان با وجود امکانات بسیار خوب گردشگری و جاذبه‌های بسیار زیبا تا کنون به درستی شناخته نشده است و باید با اجرای برنامه‌های ملی فرهنگی و هنری هر چه بیشتر مفاخر شهرستان سامان و زیبایی‌های این شهرستان را معرفی کنیم.                                                                                   

وی اظهار داشت: توجه به زیست بوم و فرهنگ بومی هر شهر و دیار اکنون از واجبات است و باید تمام توان خود برای احیا و نگاه داشتن این فرهنگ غنی و بزرگ را داشته باشیم چرا که اگر تلاشی در این باره نکنیم تا سال‌های آینده بسیاری از آیین‌ها و فرهنگ‌های بومی و محلی از بین خواهد رفت.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کار ضد فرهنگ را باید با کار فرهنگی پاسخ داد و باید تلاش کنیم با نگاه فرهنگی و تکیه بر زیست بوم خود آثار فرهنگی و هنری تولید کنیم که تاثیر خود را بر گردشگران شهر سامان بگذارد.

احسان قائدی همچنین ادامه داد: حوزه هنری استان آمادگی خود را برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در شهر سامان اعلام می‌کند و تلاش دارد در اولین گام خود جشنواره‌ی شعری با عنوان شعر آیینی و جایزه عمان سامانی را برگزار کند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، تشکیل کار گروه فرهنگی و هنری با محوریت فرمانداری سامان را پیشنهاد داد و افزود: می‌توان کار گروه‌هایی همچون «کار گروه شعر آیینی» با محوریت عمان سامانی و دیگر شاعران گرانمایه شهر سامان و همچنین «کار گروه فرهنگی برای آب و زاینده رود» را راه اندازی کرد. این درحالی است که باید دراین کار گروه‌های اعلام شده، شاهد اجرایی شدن چندین رویداد ملی در شهرستان سامان نیز باشیم.

محمدتقی گنجعلی - فرماندار شهرستان سامان - نیز در این نشست گفت: بدون شک بهترین راه برای اثر گذاری «هنر» است و باید هر چه می‌توانیم برای کار‌ها و اقدامات خود از هنرمندان کمک بگیریم.

گنجعلی افزود: شهرستان سامان به لحاظ غنای فرهنگی از پیشینه فرهنگی و دینی بالایی برخوردار است که متاسفانه هنوز کار اساسی و اثر گذاری برای شناساندن مفاخر این شهرستان صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: فرمانداری شهرستان سامان تمام تلاش خود را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری فاخر در شهرستان انجام می‌دهد و از برگزاری رویداد‌های ملی شعر در این شهرستان با تکیه بر شاعران سامانی عمان و دهقان سامانی نیز حمایت خواهد کرد.

محمدتقی گنجعلی افزود: سامان یکی از مهمترین شهرستان‌های گرشگری این استان است که در تمام فصل‌های سال، گردشگران در این شهرستان حضور دارند و باید برای گردشگران این شهرستان خوراک فرهنگی فاخر و جذاب داشته باشیم.

فرماندار شهرستان سامان ضمن تقدیر از حضور رئیس حوزه هنری و توجه به شهرستان سامان گفت: فرمانداری شهرستان آمادگی خود را برای همکاری مشترک در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این شهرستان اعلام می‌کند.

گفتنی است؛ شهر سامان در فاصله ۲۲ کیلومتری شمال شرقی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. سامان به دلیل قرار گرفتن در حاشیه زاینده رود از زمینه مناسبی برای کشاورزی، باغداری و جذب گردشگر برخوردار است. محصولات کشاورزی شهر سامان شهرت بسیاری دارند و این شهر به علت وضعیت خاص جغرافیایی برای تولید محصولاتی همچون بادام و گردو بسیار مناسب و از قطب‌های مهم تولید این محصولات در کشور است. این شهر زادگاه شاعران بزرگی، چون عمان، دهقان، میرزا عبدالوهاب سامانی متخلص به (قطره)، اسمعیل بن آقاخان متخلص به (افلاکی) تبیان و ... است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار