کد خبر: ۶۲۲۶
شریکه‌الامامی که استعدادهای کودکان را کشف و شکوفا می‌سازد

بوم ما، دیوار مدرسه است

خانم جلالی از ذوق هنری خود برای پرورش استعداد کودکان و انجام فعالیت‌های فرهنگی بهره گرفته و تاکنون کلاس‌های نقاشی زیادی را برای بچه‌ها برگزار کرده است، او با همراهی دختران نوجوان، دیوارهای مدارس مختلفی را نقاشی کرده است.
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

به گزارش پایگاه خبری نهضت، خانم زهرا جلالی - شریکه الامام - ، همسر حجت الاسلام حسن طائی و مادر۴ فرزند است ، او حدود ۶ سال است که به همراه همسرش در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی مستقرهستند، سربیشه؛ شهری در نزدیکی بیرجند است که جمعیت آن تلفیقی از شیعیان و اهل سنت هستند.

کلاس ها و اردوهای فرهنگی

خانم جلالی و همسرش در یکی از جلساتی که از طرف «بنیاد هدایت» برگزار شده بود شرکت کردند و با اطلاعاتی که در آن جلسه به آن ها منتقل شد، ایده ای به ذهنشان رسید؛ این شریکه الامام در این باره می گوید: منطقه ای که ما در آن مستقر هستیم، جزو مناطقی است که وضعیت مالی مردم تا حدی ضعیف است و بچه ها، اغلب اوقات در کوچه و خیابان مشغول بازی هستند و از اوقات فراغتشان به درستی استفاده نمی کنند، برای همین ما برنامه ای ترتیب دادیم  تا اوقات فراغت بچه ها را به نحو مناسبی پر کنیم.

در این شرایط، خانم جلالی وهمسرش تصمیم می گیرند بچه ها را در طول تعطیلات تابستانی به اردوهای فرهنگی در پارک و طبیعت ببرند یا اینکه درمسجد برایشان کلاس نقاشی و قرآن برگزارکنند تا به این شیوه، آن ها هم از وقتشان به درستی استفاده کنند.

وی می گوید: روزهای فرد برای دختران، برنامه گردش و کلاس می گذارم و در روزهای زوج، همسرم برای پسرها برنامه می گذارد و آن ها را به اردو و تفریح می برد.

  تفریح با انجام کار جهادی

یکی از ابتکارهایی که خانم جلالی داشته، اردوهای جهادی متفاوتی است که با همراهی همسرش، حجت الاسلام طائی، برای نوجوانان بر گزار می کند، اردویی که بچه ها در آن، هم ذوقشان را پرورش می دهند و هم کار جهادی انجام داده و به بقیه خدمت می رسانند.

این شریکه الامام در این باره می گوید: در کلاس های نقاشی ای که برگزار می کردم، با بچه هایی مواجه شدم که به رغم اینکه استعداد خوبی داشتند اما نقاشی نمی کشیدند و اعتماد به نفس کافی نداشتند ، بعد از بررسی به این نتیجه رسیدم که باید کاری را شروع کنم تا بچه ها بتوانند استعدادشان را شکوفا کنند، در این شرایط تصمیم گرفتم با بچه هایی که استعداد این کار را دارند تمرین کنم و آن ها را به مدارس ببرم تا دیوارهای مدرسه را با همدیگر نقاشی کنیم ، تصورم این بود که با این کار اعتماد به نفس آنها تقویت می شد.

اجرای دکور مراسم ها

خانم جلالی ذوق هنری خوبی دارد و از این ذوق و استعداد خدادادی برای جذب دانش آموزان استفاده می کند، وی می گوید:در برنامه ها و جشن های مختلفی که از مدرسه و مسجد گرفته تا ادارات مختلف برگزار می شود از من دعوت می کنند تا برایشان دکور مراسم را بزنم و تزیینات را انجام دهم ، خدا را شکر می کنم که استعداد و ذوقم در این راه صرف می شود.

نکته جالب اینکه، حاج آقا طائی هم ذوق هنری خوبی دارد و دستی در خوشنویسی و خطاطی دارد و در کنار همسرش خانم جلالی بچه ها را به اردوی جهادی می برد، خانم جلالی سرپرستی دختران را در این اردوی جهادی و همسرش سرپرستی و سرگروهی پسران را بر عهده می گیرد ، خانم جلالی به مزاح می گوید: ما در این زمینه با هم رقابت داریم که  تعداد بچه های کداممان بیشتر است و یا بهتر کار می کنند.

حمایت از یک بانوی نابارور

یکی از برنامه‌هایی که این بانوی شریکه الامام به طور جدی آن را دنبال می‌کند، کمک به یک مادر نابارور است که بتواند کمک هزینه درمان خود را تأمین کند و به زودی  فرزند خودش را در آغوش بگیرد. او می‌گوید: این خانم نابارور ۴۸ ساله است ولی تا به حال صاحب فرزندی نشده و خیلی از این بابت ناراحت است، من تصمیم دارم تا به ایشان کمک کنم تا مراحل درمانی را دنبال کرده و بتواند صاحب فرزندی شود، چون بارها شاهد حس مادرانه‌اش بوده‌ام و دیده‌ام که چطور به فرزندان من محبت می‌کند و آن‌ها را در آغوش می‌گیرد.
خانم جلالی علاوه بر اردوی جهادی و انجام کارهای خیر مثل تهیه کمک‌های معیشتی و … برنامه‌هایی هم برای آینده دارد که تشکیل گروه سرود دختران نوجوان و برگزاری کلاس خیاطی برای مادران از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار