کد خبر: ۶۲۴۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

امام رضا(ع) مهم ترین عامل هم افزایی شیعه و سنی در گلستان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امام رضا (ع) عامل هم افزایی شیعه و سنی در رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

امام رضا(ع) مهم ترین عامل هم افزایی شیعه و سنی در گلستان است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین اظهار کرد: امام رضا (ع) در بین اهل سنت به استاد شخصیت‌های برجسته در طریقت، عرفان و معرفت شهرت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: از این روی اهل سنت به شخصیت امام رضا (ع) علاقه ویژه‌ای دارند، مخصوصاً که کرامات ویژه‌ای در طول تاریخ از وجود نازنین امام (ع) دیده‌اند.

وی ادامه داد: خانواده‌های اهل سنت بسیاری در گلستان از امام رضا (ع) کرامت دیده و شفای بیمارانشان را گرفته‌اند و این موضوع یک فرصت تمدنی ویژه در استان ما به وجود آورده است.

گرزین گفت: امام رضا (ع) یک شخصیت بین‌المللی از حیث شخصیت خانوادگی هستند، همسر ایشان حضرت شهربانو اهل ایران است و پیوند ایرانی‌ها و عرب‌ها یک پیوند تمدنی است که می‌توانیم از آن بهره بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: محبت و احترام اهل سنت گلستان به امام رضا (ع) بستری را در استان آماده کرده که شیعه و سنی در کنار هم بنشینند و در مورد آموزه عرفانی معرفتی و اخلاقی امام گفتگو و تبادل نظر علمی و نظری داشته باشند.

وی تصریح کرد: محتواهای مشترک جلسات و اندیشکده ها و مکتوبات مشترک می‌تواند سرآغاز اتفاقات مبارک برای هم افزایی توان شیعه و سنی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد.

گرزین بیان کرد: تمدن نوین اسلامی به فرموده امامین انقلاب فقط با اتحاد شیعه و سنی اتفاق می‌افتند و امام رضا بهترین محور وحدت است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار