کد خبر: ۶۴۲۶

قول مساعد استاندار اردبیل بر حمایت ویژه از اتحادیه مؤسسات قرآنی استان

استاندار اردبیل با تأکید بر اینکه باید ردیف بودجه مجزا برای امور قرآنی در سطح کشور تعریف شود درخصوص حمایت ویژه از اتحادیه مؤسسات قرآنی اردبیل قول مساعد داد.
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

وی افزود: بزرگترین نقص در سطح ملی نبود اعتبارات کافی برای برنامه‌های فرهنگی است که این یک نقصان بزرگ است اما در کنار کمبودهای موجود در استان اردبیل پیش بینی‌های لازم برای فعالیت‌ها و طرح‌های فرهنگی و تربیتی انجام گرفته و اقدامات اساسی در این خصوص در حال انجام است.

خلاء فرهنگی با نیروی انتظامی پر نمی شود

استاندار اردبیل وضعیت کنونی و بروز برخی ناهنجاری‌ها در جامعه را نشان از کاستی‌های موجود در فرهنگ و کم کاری در حوزه تعلیم و تربیت دانست و افزود: قرآن برنامه جامع زندگی بشر است اگر ما این مطلب را در جامعه ترویج دهیم، مردم و به‌ویژه جوانان در جبهه فرهنگی تقویت شده و دشمنان نظام اسلامی در جنگ ترکیبی و تلاش برای تغییر فرهنگی مردم ناکام می‌مانند.

عاملی افزود: دشمن با برنامه ای که در پیش گرفته در صدد ارائه سبک زندگی مغایر با آموزه‌های قرآنی  است که در این میان متولیان فرهنگی و قرآن باید در عرصه جهاد تبیین؛ فعالانه عمل کنند و آثار مخرب دوری از قرآن را برای آحاد جامعه ترسیم کنند.

وی حضور نیروی انتظامی در رفع ناهنجاری‌ها در جامعه را مؤثر برشمرد و گفت: اصلاح ساختار فرهنگی و تربیت دینی جوانان مهم‌ترین راهکار در تأمین امنیت و تعالی جامعه است.

استاندار اردبیل بر حمایت ویژه از اتحادیه موسسات قرآنی در راستای تأمین تجهیزات و ارائه تسهیلات قول مساعد داد و افزود: برای توانمندسازی مؤسسات قرآنی زمینه بهره‌مندی از تسهیلات؛ تبصره 16 فراهم شده که اتحادیه موسسات قرآنی با ارائه لیست مؤسسات قرآنی استان در ارتقای فعالیت اقتصادی و ایجاد زمینه خودکفایی  این تشکل‌های قرآنی، به دریافت تسهیلات با سود کمتر اقدام کنند.

عاملی بر ضرورت تعریف ردیف بودجه و اعتبار قرآنی در سطح ملی تاکید کرد و افزود: برای توسعه هرچه بیشتر و حمایت همه جانبه از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگ‌سازی دینی در جامعه باید ردیف بودجه مجزا برای امور قرآنی در سطح کشور تعریف شود تا با برنامه‌ریزی منسجم و مدون شاهد گسترش فعالیت فرهنگی و قرآنی در جامعه باشیم.

فعالیت 3031 موسسه قرآنی در کشور/ اردبیل 163 موسسه و خانه قرآنی دارد 

در ادامه محمد انجم شعاع مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآنی و عترت کشور در سخنانی از فعالیت بیش از 3 هزار مؤسسه قرآنی در کشور خبر داد و گفت: در استان اردبیل 63 موسسه و 100 خانه قرآنی فعالیت دارند که از این تعداد 90 درصد موسسات به دلیل عدم برخورداری از امکانات مناسب در منازل و یا اماکن موقوفه فعالیت می‌کنند و نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.

انجم شعاع از استاندار اردبیل خواست با حضور در موسسات و بازدید از فعالیت آنان مشکلات این موسسات قرآنی را از نزدیک مشاهده کرده و در صدد حمایت از آنان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل های فرهنگی، مردمی قرآنی و عترت کشور بر ضرورت تاسیس اردوگاه قرآنی و نیز تامین زمین برای موسسات و مربیان قرآنی تاکید کرد و گفت: مربیان و فعالان قرآنی همچون دیگر مشاغل و فعالان حوزه فرهنگی نیازمند دریافت تسهیلات هستند و ایجاد تعاونی مشکن و اختصاص زمین برای این اقشار می تواند در حل مشکلات اقتصادی آنان موثر باشد.

وی از تربیت حافظان قرآنی در موسسات قرآنی اشاره کرد و افزود: در سطح کشور، تعداد 17 مرکز شبانه روزی فراگیری حفظ قرآن در حال فعالیت است که یک مرکز پذیرای قرآن آموزان از خارج کشور هستند و قرآن آموزان متعددی از دیگر کشورها نیز در این مراکز به حفظ قرآنی می پردازند.

انجم شعاع ارتقای سطح آگاهی معلمان مدارس در حوزه تعالیم قرآنی را ضرورت مهم تربیتی در مدارس برشمرد و افزود: دانش آموزان در مدارس تحت تعلیم دبیران، علاوه بر علوم تئوری به فراگیری اخلاق و فرهنگ دینی می پردازند که ضروری است معلمان همواره در ارتقای آگاهی  به روز رسانی اطلاعات خود در زمینه تعالیم دینی و قرآنی تلاش کنند.

ارسال نظر