کد خبر: ۶۵۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

وحدت در زندگی مردم مناطق تلفيقي كرمان، جاری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه وحدت موضوعی نیست بلکه در زندگی مردم جاری است، گفت: در ایام هفته وحدت چند برنامه محوری و جدی به‌ویژه در شرق و جنوب کرمان اجرا می‌شود.
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

به گزارش پايگاه خبري نهضت، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و اینکه در بخش‌هایی از شرق و جنوب استان کرمان در شهرستان‌های ریگان، فهرج، رمشک منوجان و قلعه‌گنج اهالی تسنن زندگی می‌کنند، گفت: وحدت موضوعی نیست که در یک برنامه عنوان شود بلکه در زندگی اهالی این مناطق جاری است و در ایام هفته وحدت، این وحدت بیشتر بروز داده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به مناسبت هفته وحدت، گفت: در این ایام چند برنامه محوری و جدی در استان به‌ویژه در مناطق یاد شده اجرا می‌شود که یکی از این برنامه‌ها همایش آیین برادری است که در حوزه هر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام حقانی ادامه داد: برپایی محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت یکی دیگر از برنامه‌ها است که با حضور اهل تسنن و تشیع در شهرستان‌های ریگان، فهرج و منوجان اجرا خواهد شد. این محفل قرآنی ۲۱ مهرماه ساعت ۱۸:۳۰ در شهرستان ریگان برگزار می‌شود که با پخش زنده تلویزیونی همراه است.

وی برپایی محفل شعر، ادب و وحدت را یکی دیگر از برنامه‌های هفته وحدت در شهرستان فهرج اعلام کرد و افزود: تفاهم‌هایی در خصوص اثرگذاری بانوان اهل تسنن در اجتماع انجام شده است تا فضایی در راستای خانواده متعالی فراهم شود. همچنین در حوزه جهاد تبیین نیز برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به همایش استانی برادری با مرکزیت شهر بروات از توابع شهرستان بم، گفت: این همایش در ۲ روز برگزار می‌شود و علمای اهل تشیع و تسنن در ۵ موضوع با یکدیگر به تفاهم و مباحثه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه اساتیدی نیز به بحث جهاد تبیین در جلسات مختلف خواهند پرداخت، افزود: ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت در شرق و جنوب استان برگزار می‌شود اما برنامه‌هایی نیز به مناسبت ولادت پیامبر(ص) در سراسر استان برگزار می‌شود.

ارسال نظر