مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

شبهه و شهوت دو سلاح دشمن برای ضربه به اسلام است

حجت الاسلام امامی گفت: دشمن برای ضربه به اسلام از دو ابزار شبهه و شهوت استفاده می کند و شیطان این را به خوبی می‌داند که اگر انسان بخواهد به شهوت بیفتد نیاز به شبهه‌ای دارد که پشت آن خود را مخفی کرده و توجیه کند و به همین دلیل دشمن با این دو سلاح جوانان را مورد بمباران خود قرار داده است.
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

شبهه و شهوت دو سلاح دشمن برای ضربه به اسلام است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه جمعه در نشست صمیمی علمای پیشکسوت ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغات اسلامی همان گونه که از نامش پیداست، وظیفه دارد بخشی از شئون تبلیغ دین مبین اسلام را به عهده بگیرد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب که ظرفیت تبلیغ فراهم شد این که چه اندازه توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم جای بحث دارد. موضوع تبلیغ در استان آذربایجان غربی در برخی موارد مورد مظلومیت قرار گرفته و آن گونه که باید حق آن ادا نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: قطعا ظرفیت دین بیشتر از این است که ما با نوع رفتار و سبک زندگی مردم مواجه هستیم و اگر می توانستیم اسلام را به صورت دقیق به مردم برسانیم، مردم هم از آن تبعیت می کردند کما این که امام رضا علیه السلام فرمودند؛ اگر مسلمین محاسن کلام ما را می دانستند تبعیت می کردند.

وی عنوان کرد: تشکیل جلساتی با حضور علمای بزرگ ارومیه با توجه به تجربیاتی که دارند، برای استفاده از پیشنهادات آن ها جهت بالا بردن کیفیت و کمیت تبلیغ است.

حجت الاسلام امامی اضافه کرد: انسان شناسی اسلامی با انسان شناسی غربی متفاوت است و دین به بشر با دید الهی نگاه می کند و اسلام در بُعد نظر با اعطای علم بشر را به یقین می رساند و در جنبه عمل می خواهد انسان بدون شک و شبهه باشد تا به طهارت برسد و لذا اسلام هم دین یقین و هم دین طهارت است.

وی گفت: دشمن برای مقابله با اسلام تلاش می کند یقین را به شک و شبهه تبدیل کند و لذا در این راستا به شبهه افکنی روی آورده است که از صدر اسلام تاکنون ادامه داشته اما امروز به صورت افسار گسیخته استمرار دارد و دشمن با استفاده از شبکه های اجتماعی و امپراطوری رسانه ای علیه اسلام و مسلمین شبهه افکنی می‌کند و از آنجایی که بسیاری از جوانان با معارف دین و اسلام شناس ها ارتباط درستی ندارند این شبهات بعد از مدت ها تبلیغ سوء اثرات خود را می گذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: اگر معاویه به صورت نسبی با تبلیغات سوء خود، توانست در بین مردم شام چهره ای دیگر از امام علی علیه السلام معرفی کند و به آن ها بقبولاند که امام علی علیه السلام اهل نماز هم نیست، امروز که تمام رسانه در اختیار دشمن است بیشتر در این مورد کار می کنند و می توانند اثرگذار باشند و ذهن جوانان را مشوش کنند.

وی افزود: تبلیغات سوء دشمن با استفاده از امپراطوری رسانه ای و ماساژ خبر که از تکرار دروغ اتفاق می افتد، جعلیات را به جای واقعیت به خورد مردم می دهد و به قدری روی این شبهات نمایش می‌دهد که به یک بدیهی جامعه تبدیل می شود حتی کسانی که این دروغ ها را علیه اسلام درست کردند به خود نیز تلقین و قبول می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: به قدری غربی ها و آمریکایی ها علیه اسلام دروغ هایی نظیر اسلام دین خشونت، تروریست و ... است، تبلیغ کرده اند و کشیش هایشان هم آن ها به مردم تکرار کرده اند که خود غربی ها نیز به باور رسیده اند.

وی گفت: بسیاری از روحانیت به عنوان علمداران عرصه تبلیغ به شبهات موجود در جامعه پاسخ می دهند و ما بزرگانی چون، علامه حلی، میرحامد حسین هندی، قاضی نورالله شوشتری و علامه امینی و ... را داریم که از کتب مخالفین شیعه و اسلام به شبهات پاسخ داده و کتب های متعددی در این رابطه تدوین کردند.

حجت الاسلام امامی ایجاد و ترویج شبهه را دومین ابزار دشمن برای مقابله با اسلام عنوان کرد و افزود: دشمن برای ضربه به اسلام از دو ابزار شبهه و شهوت استفاده می کند و شیطان این را به خوبی می‌داند که اگر انسان بخواهد به شهوت بیفتد نیاز به شبهه‌ای دارد که پشت آن خود را مخفی کرده و توجیه کند و به همین دلیل دشمن با این دو سلاح جوانان را مورد بمباران خود قرار داده است و اینجاست که مرزداران و مرزبانان شیعه باید وارد میدان شوند و توطئه‌های معاندین را با اقتضائات روز جامعه خنثی کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار