کد خبر: ۶۶۷۷

رییس سازمان تبلیغات اسلامی: متأسفانه در عرصه فرهنگ نسبت به حلقه‌های میانی بی توجهی صورت گرفت

حجت الاسلام قمی گفت: به دلیل وجود بعضی از ضعف‌ها و نابسامانی‌هایی که در عرصه فرهنگ مشاهده می‌شود باید از مردم عذرخواهی و به جبران آن اقدام کرد.
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

رییس سازمان تبلیغات اسلامی:متأسفانه در عرصه فرهنگ نسبت به حلقه‌های میانی بی توجهی صورت گرفت

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور که در سالن همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: حتماً امثال من در بعضی از ضعف‌ها و نابسامانی‌های فرهنگی مقصر هستند و غیر از اینکه باید عذرخواهی کنم باید عهد داشته باشم تا قدری جبران کنیم. متأسفانه این ضرورت هنوز آنگونه که باید جدی گرفته نشده است.

وی به چله دوم انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: در گام دوم انقلاب تحول امری ضروری است چرا که این گام بدون تحول امکان پذیر نیست. منطق ساختار فرهنگی در واژه انقلابی نهفته است چرا که قید انقلابی در این بازسازی اساسی بوده و نباید به آن بی توجه بود.

قمی با تاکید بر اینکه این حرکت انقلابی در بازسازی انقلابی باید مبتنی بر عقلانیت، معنویت و حکمت باشد، گفت: در این امر باید به آثار اجتماعی متناهی دست گذاشت و سخت گیرانه فرآیندها، مؤلفه‌ها و… را در عرصه فرهنگ ارزیابی کرد تا مشخص شود که تحول رخ داده یا خیر.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تحقق بازسازی ساختار فرهنگی کشور با توجه به جنگ تبلیغاتی رسانه‌ای دشمن ضرورتی اجتناب ناپذیر است چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز دشمن بیش از گذشته به جنگ تبلیغاتی پرداخته تا افکار را قبضه کند. امروز برای رسیدن به این بازسازی و تحقق آن به اقدامی مؤثر و تحلیل حکیمانه محتاج هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حکومتی مبتنی بر مردم سالاری است، گفت: متأسفانه در عرصه فرهنگ نسبت به حلقه‌های میانی بی توجهی صورت گرفته و لازم است در بازسازی ساختار فرهنگی کشور نسل جدید مورد توجه قرار گیرند و بر روی آنان سرمایه گذاری صورت بپذیرد.

قمی ادامه داد: بدون توجه به خرد جمعی و فرزانگان نمی‌توان بستری برای حرکت مردم ایجاد کرد و به سوی فراهم سازی زمینه‌های رشد و توانمندسازی افراد خیز برداشت. کشف استعدادها و نخبگان در اقصی نقاط کشور و تقویت آنان در بازسازی ساختار فرهنگی مهم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انسان‌های پیشرو و بزرگ ساختار مؤثری در ساحت‌های فردی و اجتماعی ایجاد کرده اند و بررسی جدی باید درباره اقدامات آنان صورت بپذیرد. کار ستادی و قرارگاهی برای مقابله با جنگ تبلیغاتی و فرهنگی لازم است و جای نهادهای مؤثر و پیشران در انقلاب اسلامی خالی است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار