کد خبر: ۶۷۳۲
در گفتگو با آخوند غفور سادات از علمای اهل تسنن شهرستان گنبد بیان شد:

«امت اسلامی» هرگز در دام دسیسه‌های تفرقه آمیز نمی‌افتد

آخوند غفور سادات از علمای اهل تسنن شهرستان گنبد معتقد است «هرگزامت اسلامی و امت محمد (ص) در دام دسیسه‌های تفرقه آمیز دشمنان گرفتار نمی‌شود».
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

«امت اسلامی» هرگز در دام دسیسه‌های تفرقه آمیز نمی‌افتد


به گزارش پایگاه خبری نهضت، آخوند غفور سادات از علمای اهل تسنن استان گلستان شهرستان گنبد در گفتگو با خبرنگار نهضت، وجود حضرت محمد (ص) را دلیل اصلی وحدت بین مسلمین جهان عنوان کرد و اظهار داشت: ما به عنوان مسلمانان باید تلاش کنیم تا «وحدت محمدی» (ص) را به ظهور برسانیم این درحالی است که ما هم اکنون در مملکتی زندگی می‌کنیم که رهبرما شیعه مذهب است و ما با وجودی که اهل تسنن هستیم، اما پیرو رهبری نظام هستیم و معتقدیم این رهبر آگاه و فرهیخته، رهبر تمامی مسلمانان و بشریت است و علی رغم اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا بین اقوام و شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند، اما رهبری ما با تلاش‌های شبانه روزی، علاوه بر اینکه مانع این تفرقه می‌شوند؛ حضورشان نیز سبب وحدت بخشی بین شیعه وسنی است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان اسلام از تفرقه انداختن در میان اهل تسنن و تشیع این است که ریشه اسلام را قطع کنند - هدفی که هیچگاه به آن دست نخواهند یافت - اضافه کرد: ما اهل تسنن، همیشه خواهان وحدت بودیم و هستیم و امنیتی که هم اکنون در کشور شاهد هستیم را نیز نتیجه همین وحدت بین شیعه و سنی و تمامی اقوام کشور می‌دانیم.

این عالِم اهل تسنن گفت: ما همه باید زیر یک پرچم و با یک رهبری واحد در آبادی و آبادانی کشور تلاش کنیم چرا که امروز جامعه نیازمند حرکت‌های پیشرو و رو به جلو است تا بتواند جوابگوی نسل‌های جدید باشد. از سوی دیگر؛ سرمشق تمامی علمای اسلام «کتاب الهی» و «حضرت محمد» (ص) است و کتاب الهی نه تنها شیعه و سنی را به وحدت دعوت می‌کند بلکه تمامی بشریت را نیز به سوی وحدت فرا می‌خواند و شاید بتوان گفت که وحدت مساوی با اسلام است. این درحالی است که یکی از پیام‌های اصلی همه کتاب‌های الهی «وحدت آفرینی» است؛ امری که گاهی اوقات، بشریت و بویژه جامعه اسلامی از آن غافل می‌شوند.

آخوند غفور سادات با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر وحدت اسلامی ادامه داد: نقش فعالیت‌های هنری در کشور بویژه «کنگره ملی شعر وحدت اسلامی» که در پایتخت و در تالار وحدت برگزار شد، «وحدت آفرینی» بین اقوام و جوامع اسلامی است و چنین کار‌های هنری می‌تواند با بهره گیری از ابزار هنر، وحدت بخشی جامعه را ترویج و تثبیت کند. شما، هم اکنون می‌بینید که برای حضور در همین کنگره ملی شعر وحدت اسلامی از تمامی استان‌های اهل تسنن و اقوام مختلف دعوت شده است و گرد هم آمدن این اقوام دور هم، آن هم در پایتخت کشور؛ خودش نشان از وحدت آفرینی بین اقوام ومذاهب است و این دیدار‌ها می‌تواند در استحکام وحدت، میان اقوام تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه انعکاس این نوع فعالیت‌ها نیز توسط رسانه‌ها، مشت محکمی به دهان دشمنانی است که همواره به دنبال تفرقه بین اقوام ایرانی و شیعه و سنی هستند.

به گفته وی، درک متقابل بین اقوام ایرانی و مذاهب و تعامل آنان، عاملی موثر برای وحدت بخشی به شمار می‌رود.

آخوند غفور سادات در پایان با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» اظهار داشت: ما راه خود را به روشنی انتخاب کردیم که همان راه «اسلام» است و هرگز با تحرکات دشمنان، نه از اسلام جدا خواهیم شد و نه در دام تفرقه خواهیم افتاد چرا که همه ما «امت اسلامی و امت محمد (ص)» هستیم و امت اسلامی هم در دام بازی‌های تفرقه انگیز گرفتار نمی‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر