کد خبر: ۶۷۸۱
امام جمعه اهل سنت مسجد النبی بجنورد در گفتگو با نهضت:

دشمن با رسانه‌های متعدد در پی کم رنگ کردن «اتحاد مسلمین» است

آجامون دُرآخوند یزدانی امام جمعه اهل سنت مسجد النبی (ص) شهرستان بجنورد گفت: ضرورت «اتحاد و وحدت» در میان مسلمین در حالی حائز اهمیت است که دشمنان ما با دراختیار داشتن رسانه‌های متعدد، در پی کم رنگ کردن اتحاد مسلمین جهان هستند.
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

دشمن با رسانه‌های متعدد در پی کم رنگ کردن «اتحاد مسلمین» است


به گزارش پایگاه خبری نهضت، آجامون دُرآخوند یزدانی، امام جمعه اهل سنت مسجدالنبی (ص) بجنورد و یکی از مهمان حاضر در اختتامیه کنگره ملی شعر وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار نهضت با قدردانی از برگزاری این کنگره که سبب اتحاد و وحدت اهل سنت و شیعه شد و توانست شاعران اهل تسنن را به حضور در این کنگره تشویق کند اظهار داشت: کنگره ملی شعر وحدت اسلامی، دل‌های مومنین را به همدیگر نزدیک کرد وسبب «بصیرت آفرینی» جامعه مسلمین شد. این درحالی است که ما هم اکنون در شرایطی بسر می‌بریم که باید در برابر استکبار عالم و دشمنان جهان اسلام و قرآن متحد باشیم چرا که دولتمردان امریکا هیچگاه خواستار همدلی و وحدت بین مسلمین جهان نیستند.
وی ادامه داد: ضرورت «اتحاد و وحدت» در میان مسلمین در حالی حائز اهمیت است که دشمنان ما با دراختیار داشتن رسانه‌های متعدد در پی کم رنگ کردن این اتحاد هستند.

آخوند یزدانی تاکید کرد: من به عنوان فرد کوچکی از جامعه اسلامی توصیه می‌کنم که امروز باید همه جامعه اسلامی بیدار باشند و حتی یک قدم هم از دشمن جلو‌تر باشند تا هیچگاه در دام دسیسه‌های آنان گرفتار نشوند؛ چرا که امروز، قضیه فقط بحث سنی و شیعه نیست بلکه نابودی اسلام ناب محمدی (ص) را نشانه گرفته اند. معتقدم علمای اسلام باید با بصیرت بیشتر، ارتباط‌های خود را با مردم و جوانان افزایش دهند و تلاش کنند تا سوال‌های جوانان را بی پاسخ نگذارند.

امام جمعه مسجد النبی (ص) شهرستان بجنورد با بیان اینکه ما ایرانی هستیم و باید فرهنگ ایرانی – اسلامی را در کشور گسترش دهیم گفت: بنده براین باورم که با اتحاد و وحدت می‌توانیم چرخ‌های اقتصادی کشور را به گردش در بیاوریم و تولید را افزایش دهیم. اینکه فقط چشممان به رفع تحریم‌ها باشد، حتما ما را از تولید باز خواهد داشت. این در حالی است که دشمن، تحریم‌ها را بازیچه قرار داده تا ما را از تولید داخلی دور نگه دارد.

به گفته آخوند یزدانی، همه باید در خود کفایی کشور سهیم باشند و مسئولین نیز در این کار، نقش پررنگ تری دارند.

وی تاکید کرد: دل بستن به کشور‌های استکباری همچون امریکا فقط موجب غارت و استثمار کشور‌ها می‌شود چرا که هر جا امریکا پا گذاشته است جز ویرانی، چپاول و ناامنی، چیزی به ارمغان نگذاشته است و مصداق آن وضعیت کشور‌هایی مثل سوریه، یمن، عراق و افغانستان است.
امام جمعه مسجد النبی (ص) شهرستان بجنورد، اسلام و قرآن را دو عامل وحدت بخش تمامی مسلمین جهان عنوان کرد و در پایان اظهار داشت: باید با اتحاد، پرچم اسلام محمدی (ص) را در جهان بالا نگه داریم و با رفتارو اندیشه‌های ناب اسلامی، مردمان جهان را به سمت و سوی اسلام دعوت کنیم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر