کد خبر: ۶۸۳
امام جمعه مهدی شهر:

علما باید با ایجاد بصیرت مردم را نسبت به آسیب‌ها هشیار کنند

امام جمعه مهدی شهر گفت: کار دشمن امروز ایجاد فتنه است و علما موظف اند با ایجاد بصیرت، شناخت و پاسخ به شبهات، مردم را نسبت به آسیب ها هشیار کنند.
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام محمد بارانی یکشنبه در همایش تجلیل از مواکب و فعالین اربعین حسینی شهرستان مهدی شهرکه با حضور مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان در حسینیه المهدی این شهرستان برگزار شد، افزود: تعبیر جنگ نرم در خطبه فدکیه حضرت زهرا(ص) آمده است، جنگ نرم یعنی حرکتی لاک پشت گونه که حضرت در خطبه فکیه دشمن را به لاکپشتی تشبیه می کند که وقتی کسی را نمیبیند سرش در لاک خودش است و وقتی کسی را می بیند سرش را از لاک خود بیرون می آورد.
وی با اشاره به اینکه سه مناسبت پیش رو یعنی دهه فاطمیه، دهه بصیرت و سالگرد شهید سلیمانی، فرصت بسیار مناسبی است برای علما که می توانند مباحثی را تحت عنوان بصیرت فاطمی برای مستمعین عرضه کنند، تصریح کرد: در قرآن آیات و روایات بسیار زیادی در خصوص واژه بصیرت آمده است که انسان باید با توجه به آن به پنج شناخت برسد که اگر محقق شود بصیرت کامل در انسان ها شکل خواهد گرفت.
امام جمعه مهدی شهر راه رسیدن به بصیرت را خود شناسی برشمرد و تاکید داشت: شهید سلیمانی برای رسیدن به بصیرت واقعی، به صورت مداوم دنبال خودشناسی و کسب معرفت بود و تا آخرین لحظه برای رسیدن به آن دست از مطالعه برنمی داشت.
حجت الاسلام و المسلمین محمد بارانی با بیان اینکه مبلغان باید مسئله خودشناسی را در تبلیغات خود بگنجانند، خاطر نشان کرد: بصیرت دوم، بصیرت اعتقادی است و خطبه فدکیه خود به تنهایی یک بحث بسیار گسترده در رابطه با بصیرت است که باید از تریبون های نماز جمعه برای دعوت مردم به تقوا و بصیرت استفاده کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار