کد خبر: ۷۰۰۷

ضرورت ارتقای اثرگذاری تعالیم دینی در دانشگاه و مدارس

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل با تاکید بر حضور موثر روحانیون در مراکز آموزشی گفت:اثرگذاری فعالیت ها باید در اولویت باشد.
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست سیاسی، بصیرتی در سالن اجتماعات حوزه علمیه اردبیل با اشاره به اهمیت بصیرت و روشنگری در بین جوانان و نوجوانان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه در مباحث تربیتی باید بیش از پیش فعال باشد.
وی به حضور مستمر روحانیون در مدارس و دانشگاه اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه با اعزام روحانیون و مبلغین به مدارس و دانشگاه‌ها اقدامات مناسبی در خصوص ارائه مباحث دینی و تربیتی برای نسل جوان صورت گرفته، اما اثرگذاری بالایی نداشته و لازم است در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان و دانشجویان، برنامه‌های نوینی ارائه شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه حوادث اخیر در دانشگاه‌ها ریشه در فقر فرهنگی دارد، افزود: در سال‌های گذشته مدام تأکید کردیم که متأسفانه فرهنگ در این کشور فراموش شده و به سیاست و اقتصاد اهمیت داده می‌شود، ولی آن چیزی که به حد کافی به آن پرداخته نشده فرهنگ است.
حجت الاسلام جعفرزاده تاکید کرد:حس هویت باید در نسل جوان تقویت شود تا منافع ملی را تشخیص دهند و حتی در مواقعی که اعتراضات به حقی هم دارد، کاری نکنند که خارجی‌ها برضد کشور از آن بهره‌برداری کنند که این امر با تبیین صحیح و ارائه واقعیت‌ها و تقویت تعالیم دینی در بین این نسل آینده ساز محقق می‌شود.
وی فضای مجازی و مشغولیت بیش از حد پدران و مادران به رسانه را مهم‌ترین دلیل غفلت آنان از تربیت صحیح فرزندان عنوان کرد و گفت: در عصر کنونی به لحاظ درگیری بیشتر خانواده‌ها با تلفن همراه و فضای مجازی، تمایل فرزندان بیشتر به سمت بازی‌های رایانه‌ای بوده و همانند بازی ها، گذاشتن از همه چیز برای آنان سهل شده که اکنون مشاهده می‌شود از ارزش‌ها و تقدسات به راحتی عبور می‌کنند و باعث بروز آسیب‌ها می‌شوند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل تقدس زدایی را مهم‌ترین حربه دشمن در ایجاد ناآرامی در جامعه عنوان کرد و گفت: اولین هجمه دشمن، تقدس زدایی از قرآن، پرچم، رهبر جامعه اسلامی، استاد، زن، حیا، عفت و ارزش‌های دینی است که در این میان، باید به قدری بصیرت و بینش جوانان را ارتقاء دهیم که جایی برای ورود افکار منفی و تبلیغات سوء دشمن وجود نداشته باشد.
حجت الاسلام جعفرزاده جوانان را نسلی مطالبه گر عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه باید برای تقویت بنیان دینی نسل جوان بیش از پیش فعالانه وارد صحنه شود و با نسل مطالبه گر، ارتباط موثر برقرار کند چرا که اگر تعامل در وقت مناسب صورت نگیرد بحران و مشکلات متعددی پیش می‌آورد.
اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار