کد خبر: ۷۱۶۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

فعالان فرهنگی در سنگر رسانه روشنگری کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: نقش مداحان و کنشگران فرهنگی در تبلیغ رسانه‌ای دین تاثیرگذار بوده و باید فعالانه در روشنگری جامعه تلاش کنند.
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

فعالان فرهنگی در سنگر رسانه روشنگری کنند

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر پنجشنبه در نشست کنشگران فرهنگی مجامع میانی، تخصصی سازمان که با حضور مادحین و ذاکرین در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: مداحان یکی از ظرفیت ها مهم برای مقابله با تهدید دشمن هستند که با بیان معارف دین و روشنگری در خصوص ترفند های دشمن می تواند نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است با تهاجم های فرهنگی، به اسلام ناب و ارزش ها دینی جامعه ضربه بزند، گفت: مداحان یکی از مهمترین سربازان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: یکی دیگر از وظایف مهم مداحان بصیرت افزایی در بین مردم علی الخصوص نسل جوان است چرا که اشعار آنان در مدح و ثنای اهل بیت (ع) باعث ارتقای سطح بینش و آگاهی مخاطبین شده. این روشنگری زمینه هدایت به سمت ارزش‌ها، تقویت ایمان و اراده مردم را به دنبال دارد.

بهره مندی حداکثری از ظرفیت رسانه در اولویت «جهاد تبیین» باشد

وی تاکید کرد: در امر تبلیغ فرهنگ اسلامی باید رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری همراه با مراکز و نهادهای فرهنگی و مؤسسات دینی و دانشگاهی در کشور بیش از پیش فعال باشند که در این میان، نقش علماء، مداحان و کنشگران فرهنگی بیشتر از همه مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام جعفرزاده با تأکید بر اینکه جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی نیاز دارد، گفت: جهان اسلام امروزه در برابر چالش‌هایی چون جهل، تفرقه، خشونت، افراط گرایی، اشغال گری، قتل و غارت و آزار بیگناهان و مظلومان به نام آزادی قرار گرفته در حالی که ادیان از این حرکت‌ها، مبری هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل سکوت در برابر ظلم و اعلام بی طرفی را همراهی با ظالم عنوان کرد و گفت: هر فردی در جامعه وظیفه حفظ و حراست از ارزش های انسانی و اسلامی را برعهده دارد و در این میان از متولیان فرهنگی و کسانی که تریبون در اختیار دارند انتظار بیشتری می رود که فعالانه وارد میدان شده و در آگاهی بخشی و تحقق جهاد تبیین تلاش کنند.

ارسال نظر