کد خبر: ۷۲۵۲

انتشار بیانیه «ضرورت ابقای عضویت ایران در کمیسیون زن» در اردبیل

بیانیه "ضرورت ابقای عضویت ایران در کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد" در بین تشکل های بانوان اردبیل منتشر شد.
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
 
به گزارش پایگاه خبری نهضت، سارا حقی کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل با اعلام این خبر گفت: با توجه به هجمه  های بین المللی در جهت  لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد، بیانیه ای سراسری  مبنی بر ابقا عضویت در این کرسی، تنظیم و به عموم بانوان فعال فرهنگی، دینی، هیئات مذهبی بانوان، کانون های فرهنگی، تبلیغی، بانوان طلبه، اعضای استانی نهضت پیشرفت بانوان و مبلغات و عموم بانوان کنشگر فرهنگی و قرآنی استان اردبیل اطلاع رسانی شد.

در این بیانیه آمده است: 

متاسفانه درخواست اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد بنا به درخواست مجموعه ای از مخالفان جمهوری اسلامی و زنان سیاستمدار غربی مطرح شده است. این در حالی است که ما شاهد هیچ مخالفتی از سوی این مقامات نسبت به فرایندهای متعدد تضییع حق و خشونت علیه زنان در کشورهای غربی و جهان سوم نبوده ایم که این خود نشانه استانداردهای دوگانه و برخورد کاملا مغرضانه سیاسی در مقوله حمایت از حقوق زنان است.

همین استانداردهای دوگانه و سوگیری های مغرضانه سیاسی باعث شده که بسیاری از پیشرفت های زنان ایرانی در چند دهه اخیر در عرصه های اموزشی، علمی، بهداشتی و... که به تایید مراجع بین المللی رسیده، ندیده گرفته شود؛ مواردی چون حضور و مشارکت زنان در سطوح مختلف اداری و مدیریتی، آموزش عالی و مشاغل مختلف، توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی و زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان خانه دار، ارائه خدمات آمورشی و مراقبت‌های پزشکی در خصوص زایمان و مرخصی پس از زایمان از ان جمله است.

به گزارش WHO شاخص امید به زندگی در میان زنان ایرانی ۷۷ سال و آمار بیسوادی در میان زنان ایرانی کمتر از ده درصد می باشد. همچنین به گزارش WEF انجمن جهانی اقتصاد، ایران در برابری حق تحصیل دختر و پسر و عدالت آموزشی در دنیا رتبه‌ی ۱ را دارد. ۳۰ درصد از پزشکان فوق تخصص و ۴۰ درصد از پزشکان متخصص ایرانی زن می باشند. ایران ۴۹ فدراسیون ورزشی زنانه دارد و ورزشکاران زن ایرانی سالانه مدال های متعدد ورزشی بین المللی را از آن خود می نمایند. آمارهای فوق در مورد کشور ایران به عنوان کشوری که مورد تحریم ‌های سنگین واقع شده است، قابل مقایسه و در مواردی بسیار قابل قبول تر از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است.

با این وصف محروم کردن زنان ایرانی از حق حضور در کمیسیون مقام زن سازمان ملل ظلمی اشکار نسبت به زن ایرانی است.

بر این اساس ما زنان فعال و کنشگر و سمن های حوزه زن و خانواده بدینوسیله از ریاست کمیسیون مقام زن سازمان ملل تقاضای رد این تقاضای ناعادلانه را داریم و امید داریم که با عدم تصویب این پیشنهاد مغرضانه، زمینه‌های تعامل و همکاری مثبت و سازنده میان زنان جهان در فضایی غیرسیاسی و عادلانه فراهم شود.

«گفتنی است بانوانی که موافق این بیانیه هستند، می‌توانند متن بیانیه فوق را همراه با نام مجموعه خود، به شماره 09190978867 پیامک کنند.»

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار