مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

قدرت «هیئات» مشابه «پدافند غیرعامل» است

حجت‌الاسلام منصور امامی: هر«هیئت» در منطقه فعالیت خود یک پدافند غیرعامل است و در زمینه‌های ایجاد اشتغال و جلوگیری از اعتیاد می‌تواند نقش مؤثر ایفا کند و لازمه آن حمایت مسئولین است.
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عصر دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ در دیدار شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و بنیاد دعبل خزاعی آذربایجان غربی با استاندار، بابیان این‌که آذربایجان غربی نیاز به قرارگاه فرهنگی دارد، اظهار داشت: با توجه به اتفاقات ناگوار فرهنگی که در استان وجود دارد می‌طلبد که به مسئله فرهنگ دیدگاه قرارگاهی داشته باشیم و باید مرکز تبلیغ بین‌المللی در ارومیه راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: «هیئت» قدیمی‌ترین مجموعه مردمی است که هم دارای ظرفیت‌های بسیاری بالایی است و هم درصدد برآورده کردن نیازهای معنوی، اجتماعی و مادی مردم است و نیازمند هدایت، راهبری و نظارت دقیق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: متأسفانه علی‌رغم اهمیتی که هیئات مذهبی و ذاکرین اهل‌بیت دارند تاکنون آنچه که شایسته این عزیزان بوده محقق نشده است و یکی از درخواست‌های این قشر بیمه کردن مادحین و ذاکرین اهل‌بیت است که همکاری و همراهی شخص استاندار را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی به‌صورت مو برگی در جای‌جای شهرها و روستاهای استان فعال هستند و می‌توانند در بحث‌های اجتماعی ورود کنند و ما در ایام کرونا خدمات بی‌نظیری را مشاهده کردیم که مردم توسط هیئت‌های مذهبی آمدند پای‌کار و میلیاردها تومان به قشرهای آسیب‌دیده از این بیماری کمک کردند.

حجت‌الاسلام امامی بابیان این‌که در آسیب‌های اجتماعی آذربایجان غربی حال‌وروز خوبی ندارد، تصریح کرد: هر هیئت در منطقه فعالیت خود یک پدافند غیرعامل است و در زمینه‌های ایجاد اشتغال و جلوگیری از اعتیاد می‌تواند نقش مؤثر ایفا کند و لازمه آن حمایت مسئولین است و جوانان و نوجوانانی که در هیئات فعال هستند هم خودشان از آسیب‌ها در امان هستند و هم به آسیب زدایی در محلات کمک می‌کنند.

وی بابیان این‌که هیئت یک فن‌آوری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تربیت نیروهای انقلابی مؤمن و پا به کار است، گفت: متأسفانه به مسئله هیئت‌های مذهبی در استان توجه لازم صورت نگرفته است و حتی فعالین این عرصه و ذاکرین و مادحین یک ساختمان و یا مجتمعی در اختیار ندارند و لذا لازم است استاندار محترم در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بابیان این‌که اکثر شهرها و فعالین هیئتی در مشهد مقدس حسینیه دارند اما آذربایجان غربی از آن محروم است، افزود: با توجه به روابط خوبی که آقای استاندار محترم در مشهد دارند انتظار می‌رود در این زمینه پیش‌قدم شوند.

وی در پایان ایجاد قطعه ویژه مادحین و ذاکرین در باغ رضوان ارومیه، ایجاد صندوق اعتباری برای فعالین عرصه هیئت، حمایت از روحانیون مستقر در روستاها و محلات حاشیه‌نشین و آسیب‌زا و حمایت از مادحین و روحانیون دارای تحصیلات بالا را از دیگر انتظارات مجموعه‌های مذهبی از استاندار دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های روحانیون در محلات تبلیغی خودشان مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و هرکجا این عزیزان ورود کردند و فعالین مذهبی و هیئتی را پای‌کار آوردند مشکلات اجتماعی و آسیب‌های آن محله کاهش چشم‌گیری داشته است.

در ادامه این جلسه محمدصادق معتمدیان با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای تهاجم فرهنگی به کشورمان و به‌خصوص در استان‌های مرزی، گفت: دشمن با اقدامات سازمان‌یافته، وحدت و همدلی اقوام و مذاهب مختلف را در ایران هدف قرار داده که باید آگاهینه با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه مقابله شود.

وی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه به مقوله فرهنگ دارد، افزود: نهادها و سازمان‌های فرهنگی و مذهبی مختلف با جدیتی فراتر از گذشته، خود را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن آماده کنند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: اقدامات سلیقه‌ای و جزیره‌ای در حوزه‌های فرهنگی، پاسخگوی نیاز جامعه نیست و فعالیت در این حوزه باید با موضوع شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی باشد.

وی هدف اصلی تحریم‌های اقتصادی دشمن را فشار به اقشار آسیب‌پذیر کشورمان اعلام کرد و افزود: دولت با تغییرات در برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ و با آگاهی از وضعیت کشور، به دنبال کاهش فشار اقتصادی بر روی مردم و دهک‌های ضعیف جامعه است.

معتمدیان بابیان اینکه دولت به‌صورت جدی به دنبال تأمین مطالبات مردم است، گفت: با توجه به فشارها و وضعیت اقتصادی کشور، مدیران دولت سیزدهم با حضور در کنار مردم و اقدامات جهادی و زیرساختی در پی اولویت‌بندی نیازهای جامعه هستند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار