مرحله استانی جشنواره قرآنی خانواده طلاب نیمه دوم آذرماه برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری مرحله سطح‌سنجی مسابقات شفاهی پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) در استان همزمان با سراسر کشور، از برگزاری مرحله استانی این جشنواره در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ آذرماه سال جاری خبر داد.
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

مرحله استانی جشنواره قرآنی خانواده طلاب نیمه دوم آذرماه برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه اجرای جشنواره قرآن و عترت(ع) خانواده طلاب از سال گذشته طی تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه علمیه کشور به سازمان دارالقرآن الکریم واگذار شد، در تشریح روند برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت(ع) اظهار کرد: مرحله سطح‌سنجی مسابقات شفاهی از روز شنبه ۲۸ آبان‌ماه آغاز شده است و شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل به‌صورت تلفنی توسط داوران مورد ارزیابی و سطح‌سنجی قرار می‌گیرند.

وی با ذکر اینکه مرحله سطح‌سنجی با هدف سنجش میزان توانمندی افراد شرکت‌کننده در رشته‌های یاد شده اجرا می‌شود، ادامه داد: نفرات منتخب این مرحله برای حضور در مرحله استانی مشخص می‌شوند که مرحله استانی این مسابقات به‌صورت حضوری خواهد بود و در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ آذرماه سال جاری برگزار می‌شود. در مرحله سطح‌سنجی، ۵۱ شرکت‌کننده شامل ۳۹ بانو و ۱۲ آقا به‌صورت تلفنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کارگر بیان کرد: افراد منتخب و برگزیده مرحله استانی که بر طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی دبیرخانه استانی به‌صورت حضوری در این مرحله شرکت می‌کنند، پس از داوری در استان، نمرات و نتایج آنان به منظور بررسی و تأیید کمیته فنی برای معرفی نفرات برتر به دبیرخانه ستاد برگزاری جشنواره ارسال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از نفرات برگزیده اول تا سوم مرحله استانی طی مراسمی تقدیر به‌عمل خواهد آمد، گفت: سال گذشته و در چهارمین دوره این جشنواره قرآنی، استان ما نسبت به جمعیت طلابی که مشغول تحصیل در مدارس علمیه سراسر استان هستند، جزو استان‌های برتر از حیث شرکت‌کنندگان بود و بیش از ۶۵۰ نفر در این جشنواره ثبت‌نام و در رشته‌های مختلف در بخش‌های شفاهی، کتبی و هنری شرکت کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار