کد خبر: ۷۴۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در آیین افتتاح هشتمین رویداد پیشگام

میزان همت اشخاص در حل مسئله، بیانگر حد و اندازه آن‌هاست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه همت فرد است که حد و اندازه او را مشخص می‌کند، گفت: در واقع هراندازه که فکر و ذهن فرد درگیر مسئله‌ای باشد و آن موضوع در عرصه‌های بزرگتر تأثیرگذار باشد، آن فرد دغدغه‌مند به انسان بزرگتری از ابعاد شخصیتی تبدیل می‌شود.
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

به گزارش نهضت؛ حجت الاسلام مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، صبح امروز در آیین افتتاح هشتمین رویداد پیشگام که در مرکز همایش شهدای پردیس کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اینکه ائمه اطهار علیهم السلام و پیامبران عظیم الشان همه برای رفع مشکلات و حرکت در مسیر الهی آمدند، گفت: امروز همه افرادی که در این رویداد شرکت کردند و حضور دارند مشکلات ریز و درشتی را درک کرده اند، از امتحانات ترم، بیماری، مسئله مالی، مشکلات خانوادگی گرفته تا موضوعات اجتماعی، سیاسی و... که رفع هریک از آن‌ها باید راه حل مشخص و کارآمدی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تأکید بر اینکه اندازه هر شخص به اندازه همتی است که برای حل مسئله به کار می‌گیرد، بیان کرد: برخی افراد همت خود را به اندازه مشکلات و مسائل روزمره به کار میگیرند، برخی دیگر توان تغییر و یا به هم ریختن دنیا دارند و همت خود در بعد و مسئله دیگری به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همت فرد است که حد و اندازه او را مشخص می‌کند، گفت: در واقع هراندازه که فکر و ذهن فرد درگیر مسئله ای باشد و آن موضوع در عرصه‌های بزرگتر تأثیرگذار باشد، آن فرد دغدغه مند به انسان بزرگتری از ابعاد شخصیتی تبدیل می‌شود.

این مقام مسؤول در ادامه در پاسخ به این سوال که «چرا انبیای الهی علیه السلام را بزرگترین مردمان می‌دانیم؟»، یادآور شد: پیامبران و ائمه اطهار علیه السلام بزرگترین اهداف را دنبال می‌کردند، ایشان به دنبال منافع شخصی نبودند و سعی داشتند اشرف مخلوقات را در مسیر تکامل و پیشرفت قرار دهند؛ این نشان می‌دهد از همان ابتدا بزرگان عالم در پی حل مسئله ها و رفع آن‌‌ها بوده اند.

ولایی بر حق در بخش دیگری با اشاره به داستان حضرت نوح علیه السلام، اظهار کرد: در حالی که آن روزها همه به آن حضرت علیه السلام طعنه می‌زدند و ایشان را تمسخر می‌کردند، اما او می‌دانست که در میسر ایجاد یک جامعه جدید در حرکت است؛ همه بزرگان دین و سیاست را باید با این زاویه دید و نگاه دید. اشخاصی که در جوامع مختلف تأثیرگذار هستند با هدف ایجاد یک تغییر و تحول اساسی پا در میدان گذاشتند.

وی در ادامه خطاب به شرکت کنندگان هشتمین رویداد پیشگام تصریح کرد: امروز شما در قدم اول باید مشکل و دغدغه را به درستی انتخاب کنید، سپس یافتن راه حل و در نهایت رفع مشکل است که نشان می‌دهد سختی طی کردن مسیر رفع مشکلات چقدر سخت و پیچیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه این دوره در استان‌های دیگر نیز برگزار شده است، اضافه کرد: طرح مسئله و حرکت در مسیر آن نیازمند جدیت و همت بالایی است. در این میان افراد آموزش‌های لازم را نیز خواهند دید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار