کد خبر: ۷۵۳۶
مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان:

 بانک اطلاعاتی مساجد استان کردستان تدوین می‌شود

حجت‌الاسلام کاوه گفت: به منظور به روزرسانی رصد آمار و خدمات مساجد استان کردستان، بانک اطلاعاتی مساجد استان تدوین می‌شود.
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفتگو با روابط عمومی اداره کل اظهار کرد: در راستای ساماندهی دقیق و به روزرسانی آمار و خدمات مساجد و اماکن عبادی استان کردستان، واحد امور مساجد استان با همکاری ادارات تابعه تبلیغات اسلامی شهرهای استان، بانک اطلاعاتی مساجد رصد و تدوین می شود.

 

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: هدف از این طرح، جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با وضعیت مساجد استان و داشتن بانک اطلاعاتی مناسب در خصوص نقاط قوت و ضعف مساجد است.

 

وی بیان کرد: از جمله اطلاعاتی که در مورد مساجد استان جمع‌آور خواهد شد شامل نام مساجد، سال ساخت، تعداد نمازگزار مرد و زن در موقع نماز، اسامی امام جماعت و هیات امنای مسجد، مساجد قدیمی، خانقاه، تکیه‌ها حسینیه‌ها، وجود موسسه‌های خیریه و مراکز نیکو کاری و قرآنی و فرهنگی در مساجد است.

 

حجت‌الاسلام کاوه یادآور شد: با جمع‌آور این اطلاعات جامع و کامل زمینه افزایش فعالیت دینی و فرهنگی در مساجد و سعی در رفع مشکلات مساجد و همچنین شناسایی مساجد تاریخی بابت گردشگری معنوی استان فراهم خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار