کد خبر: ۷۶۲۸
کارشناس امور مبلغان تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد؛

شرکت مبلغات برتر هرمزگانی در رویداد صبرا/ سفیران حوزه روایتگری در استان شناسایی شدند

حجت‌الاسلام غلامپور گفت: در استان هرمزگان از بین بالغ بر ۲۰ مبلغه، ۷ مبلغه که دارای وجهه و شبکه مردمی و همچنین نفوذ کلام و آشنا به کار‌های تشکیلاتی موثر شناسایی و به عنوان مبلغه برتر معرفی شده اند تا در کسوت سفیران حوزه روایتگری، آموزش‌های لازم را فرا گیرند.
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام حمید غلام پور کارشناس امور مبلغان تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، در حال حاضر با جنگ ترکیبی مواجه هستیم و یکی از داغ‌ترین جبهه‌های این جنگ، جنگ روایت هاست که در رأس جنگ ترکیبی قرار گرفته است. در بحث حوادث اخیر که در کشور رخ داد گوی سبقت را کسی برد که روایت اول را از آن بیان کرد. در خصوص فوت مرحومه مهسا امینی، ۷۲ ساعت طول کشید تا این قائله روایت شد. در چنین شرایطی، فرصتی برای دشمن فراهم شد تا در این فرصت، میدان را در اختیار بگیرد و روایت اول را از آن خود کند و روایت‌های بعدی، تاثیر روایت نخست را ندارد و این را ما باید بپذیریم؛ لذا جنگ روایت‌ها حساسیت‌های خاص خود را داراست.

وی در ادامه افزود: نیاز است در این حوزه، افراد نخبه در تمامی سطوح شناسایی و تربیت شوند و به مرحله‌ای از بلوغ فکری برسند که وقایع تاریخی برایمان تکرار نشود. مهمترین قائله تاریخی که باید برای همگان به عنوان درس عبرت مورد توجه واقع شود بحث توابین است. آن لحظه که باید کنار امام می‌ماندند، نتوانستند و اسیر افکار الهادی و فضای مسموم جامعه شدند.

کارشناس امور مبلغان تبلیغات اسلامی هرمزگان، امر مهم آموزش و تربیت را نیاز ضروری جامعه کنونی خواند و با بیان اینکه یکی از مهمترین قشر‌های جامعه که رسالت مهم آنان در حوزه تربیت محاسبه می‌شود، «بانو» است، تصریح کرد: بانوان به لحاظ رسالت تربیت که خداوند متعال بر دوش آنان نهاده است آن تیزبینی، ریز بینی، وجهه عاطفی و احساسی در وجود وی، به او کمک می‌کند تا ارتباط بهتر و موثرتری برقرار کند.

غلامپور گفت: آنچه امروزه نهاد مقدس سازمان تبلیغات اسلامی برای آن برنامه ریزی کرده است، یکی از مهمترین نقاط کانونی جنگ روایت هاست. به عبارتی انتخاب بانوان به عنوان پیشقراولان حوزه روایت موثق و موثر است که بسیار حایز اهمیت می‌باشد. چراکه بانوان فرصت‌های بیشتری برای روایتگری دارند و عطوفت‌های خدادادی و ذاتی نیز در انجام هرچه بهتر این رسالت، به آنان کمک می‌کند.

وی در ادامه، با تاکید بر شناسایی و تربیت بانوان فعال عرصه تبلیغ اذعان داشت: می‌طلبد بانوان شاخص انتخاب و با گذراندن دوره‌های تربیتی، به اطلاعات لازم و داده‌های میدانی مسلح شوند. بهترین قشر در بین بانوان که بستر و زیرساخت آن فراهم است مبلغات موثر و دارای شبکه مردمی هستند، مبلغاتی که در سطح جامعه، به آحاد بانوان به خصوص از قشر خودشان دسترسی دارند. از همین رو، یکی از مهمترین اقدام واحد اعزام سازمان تبلیغات اسلامی که در حال حاضر به راهبری مبلغین تغییر نام داده است، شناسایی مبلغات موثر در سطح جامعه است که در حال انجام است.

کارشناس امور مبلغان تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: در استان هرمزگان نیز از بین بیش از ۲۰ مبلغه، ۷ مبلغه که دارای وجهه و شبکه مردمی و همچنین نفوذ کلام و آشنا به کار‌های تشکیلاتی موثر شناسایی و به عنوان مبلغه برتر معرفی شده اند تا در کسوت سفیران حوزه روایتگری، آموزش‌های لازم را به مدت چهار روز در مرکز فرا گیرند تا در رسالت جهاد تبیین که وظیفه‌ای همگانی است، بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر