کد خبر: ۷۷۱۴
تاریخ نشان داده است؛

نقش اصناف و کسبه در مسائل مختلف جامعه غیرقابل انکار است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تاریخ نشان داده است که اصناف و کسبه همواره پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و نقش مؤثر آن‌ها در مسائل مختلف جامعه غیرقابل‌انکار است.
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیدار با مهدی امیدوار، رئیس اتاق اصناف بجنورد، اظهار داشت: قاعده کار در سازمان تبلیغات اسلامی به این‌گونه است که مدیران و خادمان آن با ایجاد روابط کاری و مبادله ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای کمک به حل مسائل و مشکلات موجود در جامع اقدام می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: در مدل اخیر جامعه پردازی که مورد مطالبه مقام معظم رهبری است و به‌عنوان یکی از دغدغه و برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرارگرفته است، ارتباط‌گیری با اصناف و گسترش دامنه مخاطبان است.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: ازجمله اقداماتی که در سال‌های گذشته وجود داشت، پرداختن و ارتباط‌گیری با گروه خاص مذهبی‌ها بود که معمولاً هم ما را به همین فضای قشر خاص مذهبی و هیئتی می‌شناسند؛ درحالی‌که در مسائل کلان تبلیغات اسلامی پرداختن به اقشار مختلف جامعه در عرصه‌های مختلف است چراکه ما برای ارائه و توسعه خدمات و برنامه‌های سازمانی نیازمند ارتباط بیشتر با اقشار مختلف مردم هستیم.

وی بابیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه روحانیون توانسته است خدمات خود را توسعه دهد، افزود: حضور طلاب و روحانیون در مساجد و اماکن مذهبی فقط به‌صرف اقامه نماز جماعت نیست؛ بلکه ما معتقدیم که روحانیون امام یک جماعتی هستند که می‌توانند مسائل و مشکلات مردم را با ارتباط‌گیری‌هایی که دارند، می‌توانند رفع کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: امروز دغدغه طلبه‌ها در جوامع مختلف شهری و روستایی دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلفی مانند مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و ... و تلاش کردن برای رفع آن موانع و مشکلات است که برخی از اقدامات ایشان از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی برای مردم بازگو شده است.

وی افزود: در ماجرای کرونا رهبر معظم انقلاب به مواسات و همدلی اشاره داشتند که مواسات و همدلی به این معنا نیست که عده‌ای گرسنه‌اند و باید افرادی در جامعه جمع شوند و آن‌ها را از گرسنگی نجات بدهند؛ بلکه به این معناست که آدم‌ها در گرفتاری‌ها و مشکلات باید به دردهم بخورند و ما در این مسئله مفصل حرف، نظر و ایده داریم که لازمه آن این است که راه‌های ارتباط‌گیری و گسترش مخاطب در عرصه‌های مختلف را بازکنیم و فراتر ببینیم.

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: یکی از مخاطبان اصلی ما که در همه مسائل و مشکلات جامعه تأثیرگذارند، جامعه اصناف و بازاریان هستند که می‌توان با ارتباط‌گیری مؤثر نسبت به وظیفه جامعه پردازی که مورد مطالبه رهبری و از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است، دست پیدا کرد.

وی عنوان کرد: در مسائل اخیری که در کشور به وجود آمد، چشم و گوش خیلی از افراد در داخل و خارج از کشور به دنبال این بود که ببینند بازاری‌ها چه رفتاری دارند و نظر آن‌ها چیست و دشمن هم کمی به موضوع دامن زد و موج‌سواری کرد و موانع و آسیب‌هایی هم در این حوزه بر جامعه وارد شد و ما خلأ خودمان را در آن احساس کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نزدیک شدن ایام فاطمیه اظهار کرد: در اعیاد، موالید و شهادت‌ها، یک یا دو دستگاه نمی‌توانند به‌تنهایی متولی فضاسازی معابر و خیابان‌ها باشند و اثرگذاری اجتماعی چشمگیری داشته باشند و اینجاست که نقش بازاریان و کسبه در تبیین و تدقیق شعائر اسلامی و مناسبت‌های ملی و مذهبی چه ازنظر فضاسازی و چه ازنظر بستن مغازه‌ها و یا حضور پررنگ در برگزاری مراسم عزاداری و یا جشن‌ها خود را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا در حد توان خدمات و ظرفیت‌هایمان را برای برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی ويژه بازاریان را در اختیار اتاق اصناف قرار دهیم و با تعامل بیشتر و بهتر نسبت به ارتقاء جامعه اصناف به سمت اهداف عالی انقلاب و اسلام عزیز اقدام کنیم.

در ادامه مهندس مهدی امیدوار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات بازاریان و کسبه در مسائل اخیر کشور، از پیشنهادات مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی درزمینه تعاملات بیشتر بین دو نهاد استقبال کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار