کد خبر: ۷۷۹۹
حجت الاسلام والمسلمین قمی در مراسم تشییع ۱۴ شهید در ساری مطرح کرد:

مردم هرگز نخواهند گذاشت دستاورد‌ها و ارزش‌های اسلامی از بین برود/ مسئولان باید با عمل به وظایف خود، زمینه رضایتمندی مردم را فراهم سازند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین وداع با پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید در شب شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: شهدا همواره در کنار نظام و انقلاب بودند و از تحمل فشار و تحریم‌های ظالمانه باکی نداشته‌اند آن‌ها وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند لذا مسئولان هم باید با عمل به وظایفشان، زمینه رضایتمندی مردم را فراهم سازند.
۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

 

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام والمسلمین  محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین وداع با پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در بین مردم ولایتمدار و محب اهل بیت (ع) دو شهر ساری و بابل حضور یافت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه مردم باید شهدا را الگو و چراغ راه هدایت  قراردهند اظهارداشت: شهدا همواره در کنار نظام و انقلاب بوده‌اند و از تحمل فشار و تحریم‌های ظالمانه باکی نداشته‌اند، آن‌ها وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و با نثار جان‌های پاکشان، پایه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کردند این در حالی است که مسئولان هم باید با عمل به وظایف محوله خود، زمینه رضایتمندی مردم را فراهم سازند.

وی با تأکید بر اینکه مردم ولایی و بصیر ایران اسلامی، مطیع امر ولی مسلمین هستند، تصریح کرد: مردم هرگز نخواهند گذاشت دستاورد‌ها و ارزش‌های اسلامی که حاصل خون پاک هزاران شهید است از بین برود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت فرهنگ مقاومت افزود:عزت هر جامعه‌ای در گرو مقاومت و مجاهدت است و ایران ما نیز به برکت مجاهدت افرادی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان، به عنوان  کشوری مستقل و مقتدر در جهان شناخته ‌می‌شود.

مردم ما به مکتب شهدا، راه امام راحل و شهید سلیمانی امید داشته و دل بسته‌اند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اذعان داشت: شهدای گرانقدر کشورمان در وصیت‌نامه‌ها و نامه‌های پر رمز و رازشان از مادران، خواهران و همسران خود خواسته‌اند با تبعیت از حضرت زهرا (س)، به‌عنوان الگوی حیا، بصیرت و اقتدار زنان دنیا، پرچمدار تبعیت از ولایت باشند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امام خمینی (ره)، عارف بزرگ، انسانی دانا و غنی بودند که تا مرز‌های عصمت پیش رفتند، ایشان، شهدا را می‌ستایند و همواره سفارش کرده‌اند که وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کرده و سرمشق راه زندگی قرار دهیم و آنگاه بنگریم که چگونه آن‌ها، ره صدساله را  یک شبه طی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام قمی به رمزگشایی از عظمت شهدا اشاره و عنوان کرد: شهدا در مقام «عند ربهم یرزقون» هستند و مزار شهیدان تا ابد دارالشفای آزادگان عالم خواهد بود و پیکرشان امیدبخش و تشییع پیکر‌های مطهرشان، دارای پیام است. مردم ما به مکتب شهدا، راه امام راحل عزیز و شهید حاج قاسم سلیمانی امید داشته و دل بسته‌اند، چراکه طبق بیانات امام خمینی (ره)، عشق به شهادت یکی از علائم ظهور حضرت حجت (عج) است.

باید سختی‌هایی را تحمل کنیم تا به قله پیشرفت برسیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید با شهدا عهد بسته و برعهد خود با آن‌ها پایبند باشیم تصریح کرد:  شهدا در  وصیت نامه‌های خود همواره بر حفظ حجاب تاکید داشته‌اند این در حالی است که ما  در برابر آرمان‌ها و خون پاک شهیدا مسئول هستیم، هر یک از شهدای این مرزو بوم با ما سخنی دارند لذا باید زندگینامه شهدا را سرمشق زندگی خود قرار دهیم و باید سختی‌هایی را که خباثت‌های دشمن برای ملت ایران ایجاد کرده  تحمل کنیم تا به قله سعادت و پیشرفت  برسیم.

قمی با تاکید براین که ما به دنبال جنگ نیستیم، بلکه در فکر پیشرفت و رسیدن به قله‌های صعود هستیم افزود: هر مسئولی که پایش را کج می‌گذارد و کوتاهی می‌کند باید با او برخورد شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این موضوع که نباید نسبت به جوانان کوتاهی کنیم، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دهه‌های هشتادی و هفتادی می‌توانند انقلاب را به اوج برسانند. بسیاری از آن‌ها عاشق شهادت هستند و می‌خواهند در پیشرفت جامعه مؤثر باشند.

جهاد تبیین و روشنگری، تحمل هزینه و ناملایمات را می‌طلبد

وی سپس در جمع عزاداران فاطمی هیئت یا فاطمه الزهرا (س) مصلی بابل بیان داشت: سبک زندگی علوی و فاطمی امروز نیاز جامعه است، چراکه  حضرت فاطمه (س) با همه وجود پای ولایت ایستادند و هزینه دادند.

وی گفت: در جنگ روایت‌ها باید تبیین فاطمی را الگو قرار دهیم، چراکه وجود مبارک زهرای مرضیه (س) به درب منزل تک تک انصار و مهاجران رفت تا نسبت به جبهه حق روشنگری کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: خطبه خوانی بی‌مانند حضرت زهرا (س) در مسجد پیامبر (ص) استیضاح مخالفان حق بود و این روشنگری و جهاد تبیین در تاریخ بی‌همتا است.

وی افزود: در عصری که رهبر انقلاب، جهاد تبیین را ضروری‌ترین اقدام در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان برشمردند، در زمینه جهاد تبیین باید با تمام وجود به میدان بیاییم و برای اقامه حق به مانند حضرت زهرا (س)  با تمام وجود ایستادگی کنیم.

قمی با تشریح چگونگی جهاد تبیین توسط حضرت زهرا  (س) در دوران بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام، تاکید کرد: مکتب فاطمی مکتبی است که در آن باید اهل صبر و جهاد تبیین باشیم، چراکه برای جهاد تبیین و روشنگری باید هزینه داد و ناملایمات را به جان خرید.

وی خاطرنشان کرد: تأسی به صدیقه طاهره (س) واجب است، چراکه امام عصر (عج) الگوی زندگی خود را حضرت زهرا (س) می‌دانند و همواره به وجود حضرت زهرا  (س) تأسی می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تشریح شرایط اقتصادی دوران زندگی مشترک امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س)، گفت: نباید شرایط سخت اقتصادی ما را از اقامه حق دلسرد کند و الحمدلله مردم در شرایط سخت اقتصادی امروز پای حق ایستاده‌اند، اما باید بدانیم شرایط اقتصادی دوران زندگی حضرت زهرا بسیار سخت‌تر از امروز بود، اما  این بانوی بزرگوار با  تحمل تمام این سختی‌ها همچنان پای حق ایستادند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: سبک زندگی فاطمی یعنی فعالیت اجتماعی و جهاد تبیینی در دفاع از ولایت و تمام این کارها مانع از وظایف مادری حضرت زهرای (س)  مرضیه نشد و خانواده داری و تربیت فرزندان، ارتباط با بستگان و روابط اجتماعی آن حضرت، متعالی‌ترین الگو برای بانوان جهان به‌شمار‌رود.

 
اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار